Kierowcy nie chcą elektryków. Firma już to czuje i prosi o pomoc

Włoskie związki zawodowe FIM-CISL prognozują, że rok 2024 nie będzie najlepszy dla lokalnej branży motoryzacyjnej. Wyliczenia nie napawają optymizmem.

Fabryka w MirafioriFabryka w Mirafiori
Źródło zdjęć: © wikimedia | Alessandro Altavilla

Produkcja samochodów osobowych oraz użytkowych we włoskich fabrykach koncernu Stellantis w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku wyniosła 170 415 sztuk. To o 9,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Koncern prowadzi rozmowy z włoskim rządem, mające na celu odwrócenie wieloletniej tendencji spadkowej i przywrócenia rocznej produkcji na poziomie miliona sztuk najpóźniej przed końcem dekady.

Stellantis oczekuje wsparcia w postaci rządowych dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych, niższych kosztów energii i rozwoju sieci ładowania. W pierwszych trzech miesiącach 2024 roku, w samej fabryce Mirafiori produkcja spadła aż o 51 proc. Głównym powodem jest bardzo niski popyt na elektrycznego Fiata 500e - informują przedstawiciele związków FIM-CISL cytowani przez "Reutersa".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test wideo: Fiat 500 - elektryczny maluch głównie do miasta

Jeśli tendencja utrzyma się w kolejnych kwartałach, Stellantis zakończy rok 2024 z około 630 tys. pojazdów wyprodukowanych we Włoszech. To o 121 tys. mniej niż w roku 2023.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀