Nowa wersja – Väth E 500 BlueEFFICIENCY V50S (2012)

Niemiecki Väth przygotował właśnie pakiet tuningowy dla nowej wersji Mercedesa E 500. Oprócz wzmacniania silnika ekipa z Hösbach poprawia hamulce i zmienia nastawy zawieszenia.

Nowa wersja – Väth E 500 BlueEFFICIENCY V50S (2012)
Olgierd Lachowski

27.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:49

Niemiecki Väth przygotował właśnie pakiet tuningowy dla nowej wersji Mercedesa E 500. Oprócz wzmacniania silnika ekipa z Hösbach poprawia hamulce i zmienia nastawy zawieszenia.

W trakcie odświeżania palety silnikowej klasy E Mercedes-Benz wymienił jednostkę napędową nie tylko w supermocnym modelu E 63 AMG, ale też w nieco słabszym E 500. Miejsce potężnej 5,5-litrowej widlastej jednostki napędowej zajął nieco mniejszy motor, bo 4,7-litrowy, ale mający tę samą ilość cylindrów – osiem.

Obraz

Nowy silnik nie jest jednak słabszy, ponieważ w przeciwieństwie do starszego brata współpracują z nim dwie turbosprężarki, które pozwalają osiągnąć moc 408 KM (poprzednio 388 KM) między 5000 a 5750 obr./min i moment obrotowy 600 Nm przy 1800-4750 obr./min .

Co ciekawe odświeżone auto jest o włos, ale jednak, wolniejsze w sprincie do 100 km/h, który zajmuje mu 5,30 s zamiast 5,20 s – jak to miało miejsce w starszym E 500. W układzie napędowym nic się nie zmieniło (przełożenia skrzyni biegów są takie same w starym i nowym sedanie), a gorszy czas przyspieszania do setki wynika z faktu, że świeżemu autu przytyło się aż 110 kg.

Obraz

Jednak na pewną nadwagę Mercedesa radę ma przedsiębiorstwo Väth, które może zwiększyć moc silnika tak, żeby osiągi wozu były znacznie lepsze niż są w podstawowej wersji. W tym celu mechanicy tunera modyfikują oprogramowanie ECU, dzięki czemu z jednostki napędowej wydobywa się nie 408 KM, a aż 520 KM przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy po takiej operacji skacze do 810 Nm i w swojej maksymalnej wartości jest dostępny przy 2100 obr./min.

Lepsze parametry silnika gwarantują Mercedesowi czas przyspieszania od 0 do 100 km/h w 4,50 s i prędkość maksymalną wynoszącą 300 km/h.

To nie wszystko, co proponuje Väth. W tym konkretnym wozie tuner zmienił nastawy pneumatycznego zawieszenia samochodu, co sprawiło, że Mercedes jest odrobinę niższy. Ponadto na przedniej osi wstawił 390-milimetrowe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami, które mają zagwarantować skuteczne zatrzymywanie tej prawie 2-tunowej maszyny.

Vätha E 500 BlueEFFICIENCY V50S z zewnątrz łatwo jest odróżnić po kompozytowych: malutkiej listwie pod przednim zderzakiem, nowym „dyfuzorze” i niewielkiej listwie na pokrywie bagażnika. Są także nowe 20-calowe koła z oponami o rozmiarach 245/30 (z przodu) i 285/25 (z tyłu).

W kabinie pasażerskiej wymieniono kierownicę i prędkościomierz. Nowy licznik jest wyskalowany do 360 km/h.

Obraz

Za swoje modyfikacje niemieckie tuner żąda 32 250 euro.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4663 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 520 KM przy 5000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 111,52 KM/l (seryjny – 87,50 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 810 Nm przy 2100 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 285/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1940 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (seryjny – 4,76 kg/KM)
  • Długość: 4868 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: Vaeth

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)