Potrzebujesz silnika do Ferrari Enzo? Niestety kosztuje krocie

Enzo to bez wątpienia jedna z największych legend motoryzacji. Ostatni hipersamochód z benzynowej ery. Potem nadeszła elektryfikacja, która dziś zatacza coraz szersze kręgi. Zadbane egzemplarze osiągają zawrotne ceny. Niestety przekłada się to także na kwoty, które trzeba płacić za części zamienne.

Włosi potrafią tworzyć silniki, które nie tylko zapewniają świetne osiągi, ale i wspaniale wyglądają.Włosi potrafią tworzyć silniki, które nie tylko zapewniają świetne osiągi, ale i wspaniale wyglądają.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Jeśli zastanawialiście się kiedyś ile może kosztować potężne, włoskie V12, mamy dla Was odpowiedź. Z pewnością domyślacie się, że tanio nie jest. Dziś, w dobie ekologii i downsizingu populacja dwunastocylindrówek drastycznie maleje. Nic więc dziwnego, że motor Enzo sam w sobie może stanowić wartość kolekcjonerską. Czy wobec tego kwota 375 000 dolarów szokuje?

Cóż, 1,5 miliona złotych za silnik, jaki by on nie był, zdecydowanie robi wrażenie. Tym bardziej, że nie jest to fabrycznie nowa jednostka, lecz lekko używana. Pochodzi z 15-letniego egzemplarza Enzo, który przez całe swoje życie przejechał zaledwie 1448 km. Sprzedający zapewnia o świetnym stanie technicznym. Przy takiej kwocie nie powinien on budzić żadnych zastrzeżeń.

Warto wspomnieć, że 6-litrowe V12 Ferrari generuje 660 KM mocy i 657 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyznacie, że to wartości, których trudno wstydzić się nawet dziś, 16 lat po rynkowym debiucie Enzo. Powstało tylko 400 sztuk tego modelu. Każda z nich była w stanie osiągać setkę w zaledwie 3,6 sekundy i rozpędzać się do 350 km/h.

Choć cena za silnik wydaje się zaporowa, sprzedawca najprawdopodobniej znajdzie klienta. Części do legendarnych Ferrari potrafią kosztować krocie, lecz posiadacze tych aut są świadomi ich wartości. Dziś są to kolekcjonerskie zabawki, w przypadku których nawet doinwestowanie setek tysięcy dolarów w razie awarii, może się opłacać.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów