W 2022 roku ŠKODA dostarczyła w Polsce ponad 42 tysiące nowych aut i osiągnęła 10% udziału w rynku

W 2022 roku ŠKODA dostarczyła polskim klientom ponad 42 tysiące nowych aut, co przekłada się na ponad 10-procentowy udział w krajowym rynku motoryzacyjnym. Pomimo licznych wyzwań, w tym trwających niedoborów półprzewodników i problemów z łańcuchem dostaw, marka zachowała pozycję wicelidera oraz swój udział w rynku. Na całym świecie ŠKODA dostarczyła 731 300 samochodów, a obszerny portfel zamówień świadczy o dużym popycie na jej pojazdy. Sukces ofensywny producenta w segmencie elektromobilności podkreśla dynamicznie rosnąca popularność modeli ENYAQ iV

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Trudności w dostępie do półprzewodników i problemy w łańcuchu dostaw nie przeszkodziły ŠKODZIE w wypracowaniu solidnych wyników zarówno na polskim rynku, jak i w skali globalnej. W 2022 roku marka utrzymała ponad 10-procentowy udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce, dostarczając klientom ponad 42 tysiące aut. Obok bestsellerowych modeli OCTAVIA (blisko 11 tys. sztuk) i FABIA (ponad 7,5 tys. egzemplarzy) wysoką popularnością cieszyły się SUV-y: KAMIQ, KAROQ i KODIAQ. Każdy z nich zanotował wzrost popytu względem wyników z 2021 roku. W ubiegłym roku wzrosła także sprzedaż ŠKODY SUPERB.

– 2022 rok był kolejnym, który upłynął pod znakiem ograniczonej dostępności półprzewodników. Do tego doszła niepewność popytu. Z tego względu ubiegłoroczne wyniki nie odzwierciedlają potencjału naszej marki, ale patrzymy w przyszłość z optymizmem, zwłaszcza biorąc pod uwagę niesłabnącą popularność naszych SUV-ów oraz flagowej ŠKODY SUPERB. Wzorowym przykładem jest tu model KAMIQ – gdy tylko poprawiła się jego dostępność, sprzedaż znacząco wzrosła – powiedział Tomasz Porawski, Dyrektor Marki ŠKODA w Polsce.

Pomimo licznych wyzwań w minionym roku ŠKODA dostarczyła klientom na całym świecie 731 300 samochodów (-16,7%). W Europie Zachodniej marka zrealizowała 377 000 dostaw (-7,8%), w tym 134 300 w Niemczech, które są obecnie największym pojedynczym rynkiem jej zbytu. W Europie Środkowej przekazano klientom 148 000 pojazdów (-9,8%), z czego 71 200 sztuk (-11,0%) w rodzimych Czechach. W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, ŠKODA dostarczyła 31 600 samochodów (-11,9%). W Chinach dostawy do klientów spadły do 44 600 egzemplarzy (-37,4%). Imponujący wzrost odnotowano natomiast w Indiach – aż o 127,7%, do 51 900 aut. Rynek ten wzmacnia inicjatywę internacjonalizacji ŠKODY; kolejnym kluczowym krokiem w wykorzystaniu potencjału wzrostu będzie ekspansja marki w Wietnamie.

© materiały partnera

W 2022 roku w ujęciu globalnym najlepiej sprzedającym się modelem pozostawała ŠKODA OCTAVIA (141 100 sztuk, -29,7%), a za nią uplasowały się SUV-y KAMIQ (96 300; -20,3%) oraz KODIAQ (94 500; -4,2%). Kolejne miejsca zajęły: ŠKODA FABIA (92 700; -6,5%), KAROQ (87 700; -26,4%) oraz w pełni elektryczny ENYAQ iV (53 700; +20,0%). Poszczególne modele ŠKODY cieszą się niezmiennie wysokim popytem – o czym świadczy długa lista zamówień klientów.

– Nigdy wcześniej ŠKODA nie stanęła przed tak rozległymi wyzwaniami jak w ubiegłym roku. Pomimo tych trudnych czasów nasza firma stale się rozwija – dzięki atrakcyjnemu i nowoczesnemu portfolio modeli, obejmującemu zarówno auta elektryczne, jak i spalinowe, a także za sprawą silnego, zmotywowanego zespołu oraz bliskiej współpracy z naszym partnerem społecznym, KOVO. Wykazaliśmy się elastycznością – cechą, która jest teraz, w tak szybko zmieniającym się środowisku, ważniejsza niż kiedykolwiek. Dzięki przyspieszeniu naszej ofensywy w segmencie elektromobilności jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzące lata i będziemy nadal wzmacniać pozycję Czech jako kluczowego hubu w branży motoryzacyjnej i elektromobilności. W 2023 r. sytuacja na rynku pozostanie napięta, ale z ostrożnym optymizmem zakładamy, że będzie się poprawiać w nadchodzących miesiącach. Co więcej, nasza strategia już się sprawdza, a produkty naszej marki są bardzo dobrze odbierane przez klientów. To solidne podstawy, by z sukcesem przeprowadzić ŠKODĘ przez 2023 r., kiedy to zamierzamy m.in. wprowadzić na rynek nową generację modeli SUPERB i KODIAQ – powiedział Klaus Zellmer, dyrektor generalny ŠKODA Auto.

Materiał prasowy: ŠKODA
Źródło artykułu: Materiał Partnera
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony