Volkswagen Phideon (2016) zamiast Phaetona – tylko dla Chińczyków
Wyjątkowo luksusowy, konkurujący z limuzynami marek premium i oferujący wszystko to, co można dostać od koncernu, nowy Volkswagen Phaeton nie będzie na razie oferowany w Europie, ponieważ według niektórych doniesień jest zbyt drogi w produkcji i jedyne co przynosi to straty. Co innego rynek chiński, gdzie nie obowiązują liczne ograniczenia, a produkcja jest tańsza. To właśnie tam zadebiutuje ten model, choć pod nieco inną nazwą.
29.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:34
Nowy Volkswagen Phideon oczywiście zostanie zaprezentowany w Genewie, ale debiut rynkowy będzie miał miejsce w Chinach, czyli w kraju z najpotężniejszą gospodarką świata i bez unijnych ograniczeń. Auto przygotowano w Niemczech, ale z uwzględnieniem wymagań chińskiego klienta. Powstało na wydłużonej płycie podłogowej MLB i wyraźnie nawiązuje stylistyką do mniejszego Passata. Nie jest to oczywiście żadna wada, bo dzięki temu przejął jego elegancki styl.
Nadwozie mierzy 5,05 m długości, a rozstaw osi to aż 2997 mm. Szerokość wynosi 1,87 m, a wysokość 1,48 m, więc jest wyraźnie szerszy i wyższy od Passata. Stylistyką nieco przypomina jego poprzednią generację, ponieważ ma zdecydowanie większe reflektory, ale wygląda zdecydowanie bardziej nowocześnie. W aucie zastosowano najlepsze rozwiązania techniczne, m. in. adaptacyjne światła diodowe, pneumatyczne zawieszenie, fotele z masażem i wentylacją czy kamerę noktowizyjną, pozwalającą rejestrować przed samochodem żywe organizmy nocą. Najnowszy system multimedialny oferuje wszystkie bardziej i mniej przydatne aplikacje i funkcje takie jak MirrorLink, Android Auto czy Apple CarPlay.
Rynek chiński jest bardzo chłonny i lubi się tam samochody niemieckie, zwłaszcza z długim rozstawem osi. W Chinach osoby, które stać na samochód, stać również na kierowców, a zatem właściciele podróżują najczęściej z tyłu. Volkswagen pomyślał i o tym, więc opracował system komunikacji wirtualnej 3D pomiędzy właścicielem a kierowcą, ale na razie nie zdradza szczegółów.
Za napęd będzie odpowiadała 300-konna jednostka benzynowa 3.0 TFSI znana z samochodów marki Audi. Oczywiście zestrojono ją tak, by nikt nie mógł powiedzieć, że dokładnie taki sam silnik ma na przykład w swoim A6. Generuje ona 440 Nm momentu obrotowego, który trafia na cztery koła. Dla mniej wymagających klientów z szoferem, przygotowano wersję 2.0 TSI o mocy prawdopodobnie przekraczającej 200 KM, ale tu szczegółów nie znamy. W przyszłości ma się pojawić także hybryda plug-in.
Volkswagen Phideon trafi do sprzedaży w Chinach w trzecim kwartale 2016 roku i będzie produkowany w Shanghai Automotive Industry Corporation.