VW Golf 8 rozczarowuje w "teście łosia". Poprzednik radził sobie znacznie lepiej

Coraz częściej słyszymy o wpadkach nowych aut podczas "testu łosia". Teraz do tego grona dołączyło ósme wcielenie Volkswagena Golfa. Zdaniem hiszpańskich testerów tym razem zawiniły opony.

Ósma generacja Golfa w teście łosia poradziła sobie gorzej, niż poprzednik.Ósma generacja Golfa w teście łosia poradziła sobie gorzej, niż poprzednik.
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański / youtube.com/km77
Aleksander Ruciński

Golf nigdy nie prowadził się wybitnie, choć w kwestii właściwości jezdnych zawsze trzymał mocną średnią. Szczególnie gdy mowa o poprzedniej, siódmej generacji, która kilka lat temu zaliczyła "test łosia" śpiewająco, zachowując pełną stabilność przy prędkości 76 km/h. Niestety w przypadku następcy jest zauważalnie gorzej.

Ósma odsłona Golfa trafiła w ręce specjalistów z hiszpańskiego portalu km77.com, który od lat przeprowadza dynamiczne testy nowych modeli, skupiając się głównie na stabilności i bezpieczeństwie jazdy podczas slalomu i gwałtownego omijania przeszkód.

Liczba 77 w nazwie jest nieprzypadkowa, gdyż odnosi się do prędkości pierwszej próby w teście łosia. Auta, które ją zaliczą zasługują na najwyższą ocenę. Niestety niektóre, jak np. nowy Golf, nie są nawet w stanie zbliżyć się do tego wyniku.

Volkswagen Golf 2020 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com

Podczas gdy poprzednia, siódma generacja zachowywała się stabilnie nawet przy prędkości 76 km/h, ósma odsłona prowadzi się przewidywalnie do prędkości 69 km/h. Próby pokonania testu łosia przy wyższej prędkości kończyły się silną podsterownością i uderzeniem w pachołki.

Co poszło nie tak? Hiszpańscy testerzy zwracają uwagę na seryjne opony Bridgestone Turanza T005, które według nich nie zapewniają właściwej przyczepności. Z drugiej jednak strony, poprzednia generacja zaliczyła testy na ekologicznym ogumieniu Michelin Energy Saver o niskich oporach toczenia.

Być może opony miały wpływ na pogorszenie wyniku nowego Golfa, lecz trzeba zauważyć, że wiele nowych modeli koncernu Volkswagena rozczarowuje w teście łosia. Przykładem może być opisywany niedawno przez nas Seat Mii Electric czy hybrydy plug-in w postaci Skody Superb iV oraz VW Passata GTE.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł