Škoda Superb iV i Volkswagen Passat GTE wypadły słabo w teście łosia

Test łosia to powszechny sposób sprawdzania właściwości jezdnych danego pojazdu, pozwalający ocenić jak auto radzi sobie z ominięciem nagle pojawiającej się przeszkody. Większość współczesnych samochodów nieźle radzi sobie w tej próbie. Niestety nie można tego powiedzieć o Volkswagenie Passacie GTE, a tym bardziej Skodzie Superb iV.

Skoda Superb iV wypadła słabo w teście łosia.Skoda Superb iV wypadła słabo w teście łosia.
Źródło zdjęć: © fot. Teknikens Varld
Aleksander Ruciński

Szwedzki magazyn Teknikens Värld od lat przeprowadza testy łosia nowych aut dostępnych na rynku. To właśnie temu wydawnictwu zawdzięczamy głośną aferę z końcówki lat 90., gdzie gwiazdą był nowiutki wówczas Mercedes klasy A. Mieszczuch ze Stuttgartu zakończył test łosia dachowaniem, co zmusiło producenta do wprowadzenia poprawek w podwoziu i nastawach systemów bezpieczeństwa.

W przypadku Škody i Volkswagena nie było aż tak źle, ale trudno określić wyniki osiągnięte przez hybrydy plug-in za satysfakcjonujące. Jak możecie zobaczyć na poniższym filmie, duże kombi z Czech jest trudne do opanowania już podczas próby z prędkościami poniżej 70 km/h.

Skoda Superb iV fails the moose test

Auto szybko wpada w nadsterowny poślizg, który przy takiej długości nadwozia i sporej masie wynikającej z baterii umieszczonych w tylnej części pojazdu, jest niełatwy do opanowania. Dla porównania Peugeot 508 SW stabilnie pokonuje tę samą przeszkodę przy prędkości 78 km/h. Mercedes klasy C, również wypadł znacznie lepiej niż Superb - zaliczając test łosia przy 74 km/h.

Co ciekawe, Passat GTE, który jest konstrukcją blisko spokrewnioną z Superbem iV, wykorzystującą ten sam hybrydowy napęd plug-in, zdaje się prowadzić nieco lepiej od czeskiego odpowiednika. Lepiej nie oznacza jednak dobrze. Już przy 70 km/h nastąpiła bowiem zauważalna utrata panowania nad pojazdem.

Volkswagen Passat GTE fails the moose test

Jak widać ciężkie baterie i dodatkowy napęd elektryczny umieszczony w nadwoziach kombi koncernu Volkswagena wpływają na zdecydowane pogorszenie właściwości jezdnych. Ekologia ekologią, ale szkoda, że w tym kosztem bezpieczeństwa.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀