Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee

Coroczny zlot fanów samochodów Grupy Volkswagen w Worthersee to dla niemieckiego koncernu okazja, aby przygotować najbardziej szalone modele koncepcyjne. Tak powstał tegoroczny Golf GTI First Decade, który dysponuje mocą ponad 400 KM.

Volkswagen Golf GTI First DecadeVolkswagen Golf GTI First Decade
Źródło zdjęć: © Volkswagen
Szymon Jasina

Często zadanie stworzenia samochodu na imprezę w Worthersee powierzane jest stażystom i tak też było w tym przypadku. Musieli oni skonstruować coś, co przede wszystkim trafi w gusta fanów tuningu licznie pojawiających na zlocie nad austriackim jeziorem. Dlatego wzięli na warsztat egzemplarz Volkswagena Golfa GTI i postanowili znacząco go wzmocnić, a do tego uczynić bardziej nowoczesnym.

Efekt jest imponujący. Z silnika benzynowego (najpewniej 2,0 TSI) wydobyto 410 KM – jeszcze więcej niż w prototypowym Golfie R400. Co zaskakujące, zachowano napęd z modelu GTI, a to oznacza, że ta ogromna moc przekazywana jest tylko na przednią oś. Jak to się będzie sprawdzać? Trudno powiedzieć, gdyż Golf GTI First Decade jest jedynie samochodem pokazowym.

Obraz
© Volkswagen

Jednak na tym nie koniec. 13 młodych inżynierów, którzy przez 9 miesięcy pracowali nad tym projektem, zdecydowało się na użycie technologii hybrydowej. W efekcie elektryczny silnik napędza tylną oś, jednak generuje on jedynie dodatkowe 17 KM. Mimo to twórcy przekonują, że właśnie takie hybrydy, z jedynie niewielkim wspomaganiem elektrycznym, są dużo tańsze i w najbliższych latach zyskają na popularności.

Oczywiście mamy do czynienia z samochodem na Worthersee, a to oznacza, że nie można było zapomnieć o takich szczegółach jak efektowne wzory na nadwoziu i we wnętrzu oraz system audio o mocy 1690 watów. W jego skład wchodzi między innymi subwoofer wkomponowany w felgę i zajmujący miejsce tylnej kanapy.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są