VL Destino – drugie życie Fiskera Karma już niedługo?

Fisker boryka się ostatnio z problemami finansowymi. Jednak nawet jeśli przedsiębiorstwo upadnie, Karma może przetrwać i zyskać drugie życie. VL Destino to w skrócie mocniejsze i wyłącznie spalinowe wcielenie samochodu. Pomysłodawcy projektu zapewniają, że nie rzucają słów na wiatr i że auta będą powstawać.

VL DestinoVL Destino
Piotr Ślusarczyk

Fisker boryka się ostatnio z problemami finansowymi. Jednak nawet jeśli przedsiębiorstwo upadnie, Karma może przetrwać i zyskać drugie życie. VL Destino to w skrócie mocniejsze i wyłącznie spalinowe wcielenie samochodu. Pomysłodawcy projektu zapewniają, że nie rzucają słów na wiatr i że auta będą powstawać.

VL Destino po raz pierwszy zaprezentowany został na targach NAIAS 2013. Według wstępnych zapowiedzi auto miało mieć pod maską potężny silnik benzynowy. Wspominano wtedy o 6,2-litrowej V8 (LS9) wprost z Corvette ZR1. Ostatecznie wóz otrzyma jednak V8 z Cadillaca CTS-V o takiej samej pojemności, ale mocy już tylko 564 KM (pierwszy silnik rozwija 647 KM).

Dlaczego zrezygnowano z mocniejszej jednostki napędowej? VL Automotive nie mogło do niej dopasować odpowiedniej 6-biegowej automatycznej przekładni. Skrzynia manualna nie była brana pod uwagę, co tłumaczono tym, że auto nie jest typowym sportowcem, tylko agresywnie nacechowaną limuzyną.

VL Destino
VL Destino

Do tej pory z uwagi na problemy Fiskera los projektu VL mógł wydawać się niepewny. Pomysłodawcy zapewniają jednak, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Podobno VL (Villarreal Lutz) ma już 20 Fiskerów Karma pozbawionych źródła napędu. Bob Lutz liczy na to, że kolejne auta kupi od dealerów wyprzedających swoje zapasy.

Według jego zapowiedzi nawet jeśli Fisker upadnie, VL teoretycznie będzie w stanie nawiązać współpracę z jego dostawcami, aby kolejne egzemplarze Destino mogły powstawać bez przeszkód. Cena samochodu będzie plasować się na poziomie ok. 185 000 dol. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać na ulice jeszcze w tym roku. VL zebrało już 100 zamówień na Destino.

Jeden z pomysłodawców projektu zaskoczył także inną informacją. Twierdzi, że już kilku aktualnych właścicieli modelu Karma zgłosiło się do VL z pytaniem o przebudowanie ich samochodów na Destino. Orientacyjny koszt takiej konwersji miałby wynosić 85 000-90 000 dol. VL szacuje, że na taki krok mogłoby zdecydować się ok. 10% wszystkich właścicieli hybrydowych Fiskerów Karma.

  • VL Destino
  • VL Destino
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] VL Destino Źródło zdjęć: |

Źródło: WardsAuto

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł