Problemy Fiskera - produkcja Karmy stoi pół roku

Wygląda na to, że przyszłość Fiskera, a więc marki, która jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży swojego pierwszego auta, dostała ogromne wsparcie ze strony inwestorów, jest poważnie zagrożona. Model Karma nie jest produkowany już od sześciu miesięcy.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że przyszłość Fiskera, a więc marki, która jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży swojego pierwszego auta, dostała ogromne wsparcie ze strony inwestorów, jest poważnie zagrożona. Model Karma nie jest produkowany już od sześciu miesięcy.

Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że Fisker wstrzymał produkcję Karmy ze względu na problemy z dostawcą baterii. Okazuje się jednak, że informacje te są dość optymistyczne, bowiem żadne auto nie wyjechało z zakładów produkcyjnych marki od sześciu miesięcy.

Sytuacja Fiskera nie jest tak komfortowa jak mogłoby się zdawać. Marka wyprodukowała do tej pory około 2000 egzemplarzy modelu Karma, jednak kilka z nich sprawiło swoim właścicielom niemiłe niespodzianki samoczynnie stając w płomieniach. Po tym jak firma dostarczająca Fisker Automotive baterie litowo-jonowe zbankrutowała, przedsiębiorstwo wstrzymało produkcję.

Obraz

Obecnie Fisker rozpoczyna współpracę z dwoma przedsiębiorstwami, a jeśli coś pójdzie nie tak, firma będzie musiała zakończyć swoją działalność. Jednym z przedsiębiorstw jest chińska sieć dilerska, która podjęła się dystrybucji Karmy w Chinach, drugie to firma, która odkupiła bankrutującą A123 Systems.

Ratunkiem mogłoby być wprowadzenie na rynek drugiego modelu, czyli Fiskera Atlantic. Jednak Stany Zjednoczone zablokowały pożyczkę w wysokości 529 milionów dolarów na rozwój projektu. Firma twierdzi, że sama zebrała potrzebną kwotę, jednak model może wyjść na rynek najwcześniej pod koniec 2014 roku.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯