Fisker zostanie przejęty przez Dongfeng Motor?

Od jakiegoś czasu w zakładach Fiskera zaczęło się robić niebezpiecznie nerwowo. Karma nie była produkowana przez pół roku z powodu bankructwa firmy A123 Systems dostarczającej litowo-jonowe akumulatory. Teraz pojawiają się kolejni inwestorzy, chcący odkupić markę.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Od jakiegoś czasu w zakładach Fiskera zaczęło się robić niebezpiecznie nerwowo. Karma nie była produkowana przez pół roku z powodu bankructwa firmy A123 Systems dostarczającej litowo-jonowe akumulatory. Teraz pojawiają się kolejni inwestorzy, chcący odkupić markę.

Biznesowe media spekulują o tym, że firma Dongfeng Motor Corp zaoferowała 350 milionów dolarów w zamian za 85% udziałów w firmie Fisker. Dongfeng to trzeci chiński koncern produkujący samochody osobowe, ciężarowe oraz autobusy, który może poszczycić się sporym udziałem w rynku.

Dongfeng współpracuje z Hondą, Kią czy Nissanem, produkując na ich licencji odpowiedniki CR-V, Optimy czy Tiidy. Chińska firma nie chce tylko przejmować Fiskera, który ma dość spore problemy, ale także przeprowadzić drobną restrukturyzację.

Obraz

Chińczycy chcą przenieść produkcję Karmy z Finlandii do swojego kraju. W połączeniu z dodatkową inwestycją mogłoby to doprowadzić do dokończenia prac nad kolejnymi modelami Fiskera. Wbrew pozorom, nie tylko Dongfeng interesuje się kupnem Fiskera.

Poważnym kandydatem jest także Wanxiang Group, czyli spółka, która odkupiła firmę A123 Systems zajmującą się produkcją baterii do Karmy. Sytuacja rozstrzygnie się w ciągu kilku najbliższych miesięcy, sądzę, że potencjalni inwestorzy dadzą Fiskerowi jeszcze trochę czasu, gdyż z dnia na dzień firma będzie w coraz gorszej sytuacji, a wtedy jej wartość będzie spadała.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było