Używana Mazda 6 (GH) w pigułce. Największe bolączki ma za sobą, ale nie do końca

Stylistyka Mazdy 6 drugiej generacji zauroczyła klientów na całym świecie, a niezawodna mechanika potwierdziła, że japońskiemu producentowi można zaufać. Jednak do zakupu używanego auta trzeba podchodzić ostrożnie, bo nawet Mazda 6 nie jest bez wad.

Sportowa stylistyka Mazdy 6 oddaje jej rzeczywisty charakter.Sportowa stylistyka Mazdy 6 oddaje jej rzeczywisty charakter.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Mazda
Marcin Łobodziński

Roczniki: 2008-2012 (lifting 2010)

Ceny rynkowe: 17 000 – 45 000 zł

Awaryjność: niska

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: liftback, sedan, kombi

Pojemność bagażnika: liftback 510 l, sedan 505 l, kombi 519 l

Popularne silniki benzynowe Mazdy 6 (GH):

  • 1.8 MZR (120 KM)
  • 2.0 MZR (147 KM)
  • 2.0 MZR-DISI (155 KM)
  • 2.5 MZR (170 KM)

Popularne silniki Diesla Mazdy 6 (GH):

  • 2.0 MZR-CD (140 KM)
  • 2.2 MZR-CD (125 i 129 KM)
  • 2.2 MZR-CD (163 KM)
  • 2.2 MZR-CD (180 i 185 KM)
Równie praktyczna jak ładna wersja kombi Mazdy 6 GH
Równie praktyczna jak ładna wersja kombi Mazdy 6 GH © fot. mat. prasowe / Mazda

Druga Mazda 6 miała dość łatwy start rynkowy, ponieważ już jej poprzedniczka o oznaczeniu GG pokazała, jak interesującymi modelami będą następczynie dość topornej i nudnej 626. Z czasem okazało się, że pierwsza Szóstka ma ogromne problemy z korozją i silnikami Diesla. Nie odbiło się to jednak negatywnie na drugiej generacji.

Klimat wysokiej jakości panujący w przestronnym wnętrzu dobrze współgra z charakterem dynamicznego, sportowo zestrojonego samochodu z precyzyjnie pracującymi mechanizmami. Mazda 6, choć może być traktowana jako auto rodzinne, dla wielu osób jest po prostu prestiżowym modelem segmentu D.

W przeciwieństwie do pierwszej generacji, spora część egzemplarzy pochodzi z polskich salonów, ponieważ debiut GH w naszym kraju poprzedziło polskie, oficjalne przedstawicielstwo marki.

Niestety Mazda 6 GH nie jest samochodem zupełnie bezproblemowym. Największą bolączkę stanowi korozja nadwozia i delikatny lakier. Jest też trochę niedociągnięć jakościowych w kabinie.

Na szczęście pod maską pojawił się znacznie lepszy diesel o pojemności 2,2 litra, który po części zastąpił jednostkę 2.0. Uwaga jednak – motor 2.0 MZR-CD nadal występował w tym modelu i stanowi spory odsetek ofert. I nie jest to wcale najsłabsza odmiana, ponieważ generuje 140 KM, podczas gdy 2.2 występował w wersjach poniżej 130 KM.

Wnętrze sprawia wrażenie wysokiej jakości, choć są drobne wpadki jakościowe.
Wnętrze sprawia wrażenie wysokiej jakości, choć są drobne wpadki jakościowe. © fot. mat. prasowe / Mazda

Pomimo korozji oraz wadliwego silnika Diesla 2.0, Mazda 6 wciąż uchodzi za bardzo niezawodne auto. I słusznie. Zawieszenie jest bardzo trwałe, choć w układzie kierowniczym czasami szwankuje wspomaganie. Silniki benzynowe są bardzo dopracowane. Warto wiedzieć, że jednostka 2.0 MZR występowała w wersji z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta druga oznaczona skrótem DISI rozwija moc 155 KM.

Typowe usterki Mazdy 6 (GH):

  • korozja nadwozia i uszkodzenia lakieru,
  • ryzyko zatarcia silnika 2.0 MZR-CD,
  • awarie czujników TPMS,
  • awarie elektrycznego wspomagania,
  • zapychanie się filtra DPF,
  • drobne usterki mechanizmu zmiany biegów

Czego szukać:

Najbezpieczniejsze są wersje benzynowe. Polecamy silnik 2.5, który daje przyzwoite osiągi i nie zużywa dużo więcej paliwa niż 2.0. Najważniejsze jednak, by samochód nie był skorodowany.

Czego unikać:

Aut z silnikami Diesla i wątpliwą historią. Zadbane 2.2 są bardzo dobre, ale nawet w nich zdarzają się typowe dla nowoczesnych motorów wysokoprężnych usterki.

Wybrane dla Ciebie

Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego