Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy

Spalinowe kompakty jeszcze nie umarły. Nowa Kia K4 jest tego najlepszym dowodem. Koreańczycy, choć ostatnio skupiają się na elektromobilności, nie zamierzają porzucać segmentu Golfa.

Kia K4Kia K4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Trzecia generacja Ceeda właśnie schodzi z rynku. Udany kompakt odniósł spory sukces. Na tyle duży, że Kia postanowiła kontynuować jego dziedzictwo, choć już pod zupełnie inną nazwą, lepiej wpisującą się w obecną nomenklaturę.

Mowa o K4 - zupełnie nowej propozycji z pogranicza segmentów. Z długością wynoszącą 4400 mm i rozstawem osi na poziomie 2720 mm K4 jest bowiem bardziej wyrośniętym kompaktem. Kia twierdzi, że pod względem przestrzeni na tylnej kanapie auto ma bić klasowe rekordy. A wszystko to w połączeniu z 438-litrowym bagażnikiem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Przestronne nadwozie K4 wyróżnia się również ciekawą stylistyką określaną przez producenta mianem "Opposites United" (ang. zjednoczone przeciwieństwa"), z charakterystycznymi elementami w postaci ostro narysowanych, wąskich reflektorów czy świetlnego pasa z tyłu.

Kia K4
Kia K4 © Materiały prasowe

Ostre kształty zdecydowanie nawiązują do elektrycznych nowości koreańskiej marki. K4 jednak elektrykiem nie będzie. Europejski oddział Kii zapowiada wyłącznie silniki spalinowe - 1.0 T-GDI o mocy 115 KM oraz 1.6 T-GDI generujący 150 lub 180 KM. Słabszy będzie parowany zarówno z 6-stopniową przekładnią manualną jak i opcjonalnym 7-biegowym automatem. Mocniejszy natomiast kupimy wyłącznie ze skrzynią automatyczną. Później do gamy dołączy też pełnoprawna hybryda.

Kia K4
Kia K4 © Materiały prasowe

Tradycjonaliści powinni docenić nie tylko napęd, ale i wnętrze, w którym mimo obecności aż trzech ekranów nie zabraknie fizycznych przycisków. Kia chwali się także bogatym wyposażeniem z zakresu wsparcia kierowcy. Będzie rozbudowany tempomat adaptacyjny, asystent jazdy autostradowej, kamera 360 stopni czy system zapobiegania kolizjom.

Pełną specyfikację dla polskiego rynku powinniśmy poznać w pierwszych miesiącach 2026 roku. Pozostaje mieć nadzieję, że ceny będą równie atrakcyjne co w przypadku Ceeda.

  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
  • Kia K4
[1/6] Kia K4 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Leapmotor planuje produkcję elektryków w Europie. Znamy lokalizację fabryki
Leapmotor planuje produkcję elektryków w Europie. Znamy lokalizację fabryki
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy