Trasa S7 z Gdańska do Warszawy to świetna alternatywa dla autostrady

Trasa S7, która od jesieni 2018 roku obejmuje dwa pasy na odcinku Gdańsk-Mława może być dobrą alternatywą dla autostrady A1 i A2. Powinni ją rozważyć wszyscy kierowcy jadący z Gdańska do Warszawy i odwrotnie.

Autostrada nie zawsze jest najszybszą opcją podróży.Autostrada nie zawsze jest najszybszą opcją podróży.
Źródło zdjęć: © facebook/podzielsie
Aleksander Ruciński

Otwarcie pomorskiego odcinka trasy S7 sprawiło, że podróż pomiędzy stolicą, a Północą stała się znacznie przyjemniejsza. Wcześniej kierowcy chcący w miarę szybko pokonać trasę Warszawa-Gdańsk byli skazani na ponad 400-kilometrową podróż autostradami A1 i A2.

Jest to dystans zauważalnie dłuższy od drogi jaką trzeba pokonać jadąc "siódemką", co w ogólnym rozrachunku sprawia, że czas podróży jest bardzo porównywalny. I to pomimo niższego niż na autostradzie limitu prędkości oraz faktu, że póki co sporą część trasy musimy pokonać drogą jednopasmową.

Krótka kalkulacja poparta wskazaniami nawigacji nastraja bardzo pozytywnie, sugerując, że S7 może być niezłym wyborem. Zachęciło to dziennikarzy Gazety Wyborczej do porównania tych dwóch zupełnie różnych tras. Wyniki ich testu potwierdzają wcześniejsze przypuszczenia - "siódemka" opłaca się bardziej niż autostrada.

Dwa identyczne samochody, jazda zgodna z przepisami i podobny czas startu. Przejazd 422-kilometrowego odcinka z Warszawy do Gdańska autostradą zajął 3 godziny i 48 minut. Doliczając koszty paliwa (wyższe spalanie z uwagi na wyższą prędkość) oraz bilet na bramkach, trasa zamknęła się w kwocie 222 zł.

Pokonanie 334-kilometrowej trasy S7 zajęło dokładnie tyle samo czasu - 3 godziny i 48 minut, lecz wiązało się ze znacznie niższym kosztem paliwa wynikającym z mniejszej prędkości i krótszego dystansu. W dodatku przejazd S7 jest bezpłatny. Łączna kwota? 127 zł, co oznacza, że jadąc ekspresówką zaoszczędzimy średnio 95 zł.

Z pewnością warto spróbować przekonać się o tym na własnej skórze, tym bardziej, że wakacyjne podróże zdecydowanie sprzyjają dalszym wyjazdom. Kilkukrotnie miałem okazję porównać obie trasy i choć nie prowadziłem tak dokładnych kalkulacji jak dziennikarze Gazety Wyborczej, mogę potwierdzić ich wyliczenia. S7 to nie tylko tańsza opcja, ale też znacznie przyjemniejsza i spokojniejsza trasa. Nawet mimo konieczności pokonania jednopasmowego odcinka z okolic Mławy do Płońska.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥