Trasa S17 będzie dłuższa o 17,5 km. Kierowcy ze Wschodu się ucieszą

Trzeci spośród planowanych nowych odcinków trasy S17 niebawem powinien zyskać oficjalnego wykonawcę. GDDKiA właśnie poinformowała o otwarciu ofert na realizację inwestycji.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © fot. GDDKiA
Aleksander Ruciński

Ostatni z przetargów ogłoszonych w grudniu 2021 roku dotyczących realizacji trzech fragmentów drogi ekspresowej S17 powoli dobiega końca. Jak możemy przeczytać w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), procedury zostały wydłużone o miesiąc w związku z obecna sytuacją geopolityczną.

Dzięki temu potencjalni wykonawcy mogli lepiej ocenić ryzyka i skalkulować oferty składane w przetargu. Ostatecznie, 25 kwietnia 2022 roku poznaliśmy chętnych do budowy ekspresówki S17 od Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego.

To 17,5-kilometrowy odcinek, który częściowo będzie przebiegał w ciągu obecnej DK17. Jego koniec docelowo połączy się z początkiem obwodnicy Hrebennego. Zwycięzca przetargu będzie musiał poprzedzić prace budowlane wykonaniem projektu i uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Mapa planowanej inwestycji
Mapa planowanej inwestycji © fot. GDDKiA

Jak informuje GDDKiA, w trwającym od grudnia 2021 roku przetargu wpłynęło osiem ofert, z czego cztery z nich zmieściły się w planowanym budżecie wynoszącym około 664,8 mln zł. Szczegóły poniżej:

  • Budimex - ok. 598 3 mln zł
  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret - ok. 603,3 mln zł
  • konsorcjum firm Porr (lider), Antex II (partner) - ok. 624,5 mln zł
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) - ok. 655,6 mln zł
  • Stecol Corporation - ok. 683,1 mln zł
  • konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce,
  • Fabe Polska (partnerzy) - ok. 711 mln zł
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - ok. 713, 4 mln zł
  • Mota-Engil Central Europe - ok. 739,5 mln zł

Zgodnie z komunikatem GDDKiA złożone oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz terminu realizacji kontraktu (10 proc.).

Aleksander Ruciński, dziennikarz Autokult.pl

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł