Toyota oficjalnie liderem rynku

Po ogromnych problemach związanych z gigantycznymi akcjami serwisowymi, tsunami oraz trzęsieniu ziemi, paraliżu zakładów produkcyjnych, a także chaosie logistycznym Toyota oficjalnie powraca na fotel lidera światowego rynku motoryzacyjnego.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Po ogromnych problemach związanych z gigantycznymi akcjami serwisowymi, tsunami oraz trzęsieniu ziemi, paraliżu zakładów produkcyjnych, a także chaosie logistycznym Toyota oficjalnie powraca na fotel lidera światowego rynku motoryzacyjnego.

Już pod koniec grudnia pojawiały się pierwsze informacje, że zgodnie z wstępnymi szacowaniami Toyota wkrótce powróci na szczyt ogólnoświatowych tabel sprzedażowych. Jak się okazało, wieści te w stu procentach się potwierdziły i teraz można już to oficjalnie powiedzieć.

W 2012 roku Toyota wyprzedziła General Motors oraz Volkswagena, sprzedając łącznie 9,75 miliona pojazdów, czyli aż o 23% więcej niż w 2011 roku. Tak ogromny przyrost wynika nie tylko z postępu poczynionego przez koncern, ale głównie z odrodzenia po problemach wywołanych przez tsunami i trzęsienie ziemi sprzed dwóch lat.

Obraz

General Motors łącznie sprzedał 9,29 mln pojazdów, a coraz szybciej goniący tę dwójkę Volkswagen 9,07 mln aut. Pomimo kryzysu na Starym Kontynencie sprzedaż Toyoty i Lexusa wzrosła o 2% i wyniosła 837 969 pojazdów, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych zanotowano wzrost na poziomie 27% i dostarczono klientom 2,08 mln aut. Dzięki temu japoński koncern zwiększył swój udział w tamtejszym rynku z 12,9% do 14,4% i zmniejszył przewagę GM, które obecnie pokrywa wymagania 17,9% rynku USA.

Najlepiej jednak Toyota poradziła sobie w Japonii, gdzie sprzedano 2,41 mln samochodów, czyli aż o 35% więcej w stosunku do 2011 roku. W tym roku japoński koncern chce dobić do 9,91 mln sprzedanych aut, by tym samym przypieczętować swoje prowadzenie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy