Toyota Hilux GR Sport już w sprzedaży. Na tego pick-upa wielu czekało od 2 lat

Kiedy w 2019 r. na rynku pojawił się Ford Ranger Raptor, nie miał konkurencji. Przez ten czas nikt nawet nie zbliżył się w tym kierunku, by przygotować "sportowego" pick-upa. Teraz zrobiła to Toyota, oferując Hiluxa GR Sport, którego można zamawiać.

Toyota Hilux GR Sport
Toyota Hilux GR Sport
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Toyota
Marcin Łobodziński

10.03.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:00

Dwa zwycięstwa w Rajdzie Dakar, w tym również w tegorocznym, wystarczyły by zainspirować Toyotę do przygotowania wersji specjalnej tego modelu. Nie pokuszono się jednak o nazwę "Dakar", jak miało to miejsce np. w Mitsubishi lata temu, lecz użyto standardowego nazewnictwa dla stylistycznie usportowionych modeli marki – GR Sport.

Na takie auto czekałem, odkąd po raz pierwszy miałem kontakt z Fordem Rangerem Raptorem. Co prawda nie są to pełnoprawni konkurenci, bo Hilux GR Sport nie jest samochodem tak mocno przeprojektowanym, ale technicznie i co do przeznaczenia zbliża się do Raptora. Oczywiście tego, który już schodzi z rynku, bo nowego jeszcze nie znamy.

Toyota Hilux GR Sport
Toyota Hilux GR Sport© fot. mat. prasowe/Toyota

Jak informuje polski importer, Hilux GR Sport oferuje wszystkie atuty pick-upa Toyoty, w tym zdolności terenowe i transportowe, co może być dużym atutem tego modelu. Przypomnę tylko, że z racji oryginalnej konstrukcji Raptor nie miał ładowności czy uciągu jak zwykły Ranger. Natomiast zmiany w GR Sporcie poza wizualnymi, poprowadzono w kierunku jazdy po bezdrożach.

Auto otrzymało usztywnione sprężyny w kolorze czerwonym, zmodyfikowane amortyzatory jednorurowe o wyższej sile tłumienia i wyższej skuteczności odprowadzania ciepła, a także 17-calowe felgi z oponami typu AT w rozmiarze 265/65 R17. Wszystko po to, by sprawniej dynamicznie poruszać się po bezdrożach, zachowując bezpieczną stabilność. Są też czerwone aluminiowe osłony silnika i tylnego mostu.

Toyota Hilux GR Sport
Toyota Hilux GR Sport© fot. mat. prasowe/Toyota

Do napędu posłużył standardowy silnik 2,8 l o mocy 204 KM i generujący 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto występuje tylko z podwójną kabiną, tylko z tą jednostką i tylko z automatyczną skrzynią biegów.

Bogate wyposażenie Hiluxa GR Sport

Wyposażenie wersji GR Sport poza zmianami wizualnymi i mechanicznymi obejmuje też niemal wszystko, co w innych wersjach jest w opcji. Są to m.in. system audio JBL z dziewięcioma głośnikami i subwooferem, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, system kamer 360 stopni czy nawigacja Toyota Touch 2 w języku polskim z 3-letnią darmową aktualizacją map i kolorowym, 8-calowym ekranem dotykowym. Toyota Hilux GR Sport ma także zestaw pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego

Dlatego też cena nie jest niska, bo trzeba za to auto zapłacić 259 407 zł brutto - w mojej opinii różnica w cenie jest adekwatna do poczynionych zmian i wyposażenia innych wersji. Pierwsze zamówione egzemplarze dotrą do klientów w drugiej połowie 2022 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
auta terenoweToyotaToyota Hilux
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)