Szybko poszło. Renault Espace debiutuje w odświeżonym wydaniu
Zaledwie dwa lata po premierze Renault zdecydowało się odświeżyć swojego SUV-a.
Renault zaprezentowało odświeżoną wersję modelu Espace, wprowadzając nowy język stylistyczny i ulepszenia technologiczne. Siedmiomiejscowy SUV zyskał zmieniony wygląd oraz usprawnienia we wnętrzu, zapowiadając jednocześnie nadchodzący lifting powiązanego modelu Austral.
Nowe Renault Espace adoptuje najnowszy język stylistyczny marki, wcześniej zaprezentowany w flagowym modelu Rafale oraz zastosowany w mniejszych SUV-ach Captur i Symbioz. Zmiany obejmują przeprojektowany przód z ostrzejszymi reflektorami LED i światłami do jazdy dziennej, zmodyfikowaną osłonę chłodnicy oraz prostsze wloty powietrza w zderzaku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Renault Espace 1.6 Energy TCe 200 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #228
Wersje wyposażenia Techno, Iconic i Esprit Alpine różnią się wykończeniem osłony chłodnicy. Sylwetka pojazdu pozostała niezmieniona, jednak tył zyskał nieco mniejsze lampy o nowoczesnym wzorze świetlnym. Długość Espace nieznacznie wzrosła do 4,74 m.
Producent wprowadził nowy kolor nadwozia Baltic Blue Grey oraz ekskluzywną opcję wnętrza w odcieniu Light Sand Grey. W kabinie pojawiły się ergonomiczne przednie fotele oraz poprawiono wyciszenie wnętrza. Espace jest pierwszym modelem Renault wyposażonym w system rozpoznawania kierowcy, który aktywuje spersonalizowane ustawienia, takie jak pozycja siedzenia, ulubione stacje radiowe czy aplikacje infotainment.
Opcjonalny panoramiczny dach szklany został wyposażony w technologię Solarbay, pozwalającą na przełączanie się między trybem przezroczystym a nieprzezroczystym na żądanie. Cyfrowy kokpit pozostał bez zmian i obejmuje 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, 12-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz opcjonalny 9,3-calowy wyświetlacz head-up.
Espace nadal oferowany jest w wersjach pięcio- i siedmiomiejscowej, z przesuwaną tylną kanapą i pojemnym bagażnikiem o pojemności od 520 do 2225 litrów, w zależności od konfiguracji. Pod maską znajduje się jedyna opcja napędowa: samoładujący się układ hybrydowy, składający się z turbodoładowanego trzycylindrowego silnika o pojemności 1,2 litra oraz dwóch silników elektrycznych, generujący łącznie 197 KM.
Według Renault maksymalny zasięg hybrydowego SUV-a wynosi 1100 km między tankowaniami. Model można opcjonalnie wyposażyć w zaawansowany system czterech kół skrętnych 4Control Advanced. Odświeżone Espace produkowane jest w hiszpańskiej Palencji i trafi na rynki europejskie latem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Renault wkrótce zaprezentuje również zmodernizowaną wersję modelu Austral, korzystającą z tych samych ulepszeń.