Stellantis chce zwiększyć włoską produkcję do 1 mln aut rocznie. Celuje w drogie modele

Włochy będące jednym z kluczowych europejskich producentów aut, w ostatnich latach zanotowały znacząco gorsze wyniki. Stellantis będący właścicielem włoskich marek zamierza odwrócić ten trend.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński

Stellantis i włoski rząd porozumieli się w kwestii planów zwiększenia krajowej produkcji do miliona aut rocznie. To akcja naprawcza mająca odwrócić niekorzystny trend z minionych lat spowodowany pandemicznym kryzysem i brakiem połprzewodników.

W ubiegłych dwóch latach roczna produkcja Stellantis we Włoszech nie przekroczyła 700 tys. sztuk rocznie. Teraz francusko-amerykańsko-włoski sojusz zamierza odrobić straty. Carlos Tavares spotkał się w tym celu z Adolfo Urso, włoskim ministrem gospodarki.

Urso wydał oficjalne oświadczenie, z którego wynika, że ministerstwo i Stellantis podpiszą specjalne porozumienie jeszcze przed końcem lipca 2023 roku. Na mocy postanowień, Stellantis zwiększy roczną produkcję we Włoszech do 800 tys. egzemplarzy, by docelowo, w kolejnych latach osiągnąć zakładany milion.

- Jestem przekonany, że stworzymy warunki do odwrócenia niekorzystnych trendów i w ciągu dwóch lat stworzymy plan na produkcję miliona aut rocznie - powiedział szef koncernu Stellantis, Carlos Tavares, w oficjalnym oświadczeniu

Plan zakłada pomoc włoskiego państwa w stworzeniu korzystnych warunków, szczególnie w kwestii ułatwień prawnych czy preferencyjnych kosztów energii. Co więcej, Stellantis zamierza skupić się głównie na produkcji droższych modeli.

- Kraje z wysokimi kosztami, jak Francja czy Włochy, mogą być domem tylko dla aut o wyższej wartości, by zbilansować dostępność dla klientów z zyskami producenta - powiedział Tavares.

Stellantis zatrudnia we Włoszech 45 tys. osób, podczas gdy cała lokalna branża motoryzacyjna obejmuje blisko 270 tys. osób i odpowiada za 5 proc. PKB kraju.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów