Spektakularny Hyundai Staria oficjalnie. Tak się robi minivany!
13.04.2021 08:17, aktual.: 14.03.2023 16:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po licznych zapowiedziach, przeciekach i pierwszych fotografiach, Hyundai nareszcie pochwalił się oficjalną specyfikacją modelu Staria. To wyjątkowy minivan wyglądający jak przybysz z przyszłości, który pod nowoczesnym nadwoziem skrywa naprawdę praktyczną kabinę.
Jak dotąd chyba żadna premiera minivana nie budziła aż takich emocji co debiut Hyundaia Staria. Trudno się temu dziwić - wystarczy spojrzeć na fotografie, by zrozumieć fenomen koreańskiej propozycji. Futurystyczne linie, które idealnie łączą elegancję i nowoczesność, zdecydowanie przykuwają uwagę.
Przód ze świetlnym pasem LED, wąską atrapą chłodnicy i mocno pochyloną przednią szybą przypomina raczej odważne pojazdy koncepcyjne niż samochód produkcyjny. Staria jednak trafi do salonów dokładnie w takiej formie. I to niebawem, gdyż Hyundai właśnie pochwalił się specyfikacją.
Wiadomo, że auto będzie oferowane w dwóch wariantach - prostszym, bardziej użytkowym oraz typowo osobowym, o luksusowym charakterze. Oczywiście na zdjęciach widzicie ten drugi, zauważalnie ciekawszy zarówno z zewnątrz, jak i w środku, gdyż właśnie dla tej wersji Hyundai zarezerwował główne atrakcje.
Wśród nich m.in. ciekawe oświetlenie LED z efektem pikseli w tylnych światłach, fantazyjne wzory felg czy specjalne lakiery nadwozia. Obie propozycje mają być jednak równie praktyczne. Z długością nadwozia na poziomie 5253 mm szerokością 1997 mm i rozstawem osi wynoszącym 3273 mm raczej nie zabraknie przestrzeni w kabinie.
Wnętrze można skonfigurować na wiele sposobów. Najprostsza wersja będzie mieć zaledwie 2 fotele i sporą przestrzeń ładunkową, która w innych wariantach może zostać zastąpiona 9 dodatkowymi miejscami. Oznacza to, że Staria zabierze na pokład nawet 11 osób.
Najciekawszą opcją wydaje się jednak biznesowa odmiana z pokaźnymi, kapitańskimi siedziskami, których nie powstydziłaby się żadna limuzyna. Co warte odnotowania, Hyundai zamierza sukcesywnie rozbudowywać ofertę o kolejne warianty różniące się przeznaczeniem i wyposażeniem. A co z silnikami?
Gamę otwiera 2,2-litrowy diesel generujący 174 KM mocy i 431 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który może być przekazywany na koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni manualnej lub automatu o 8 przełożeniach. Chętni na benzyniaka wybiorą natomiast 3,5-litrowe, 268-konne V6 parowane wyłącznie ze skrzynią automatyczną.
Staria zadebiutuje w Azji i Australii w drugiej połowie 2021 roku. Na chwilę obecną Hyundai nie ma planów sprzedaży tego modelu w Ameryce, ani tym bardziej w Europie. Wielka szkoda...