Skoda stworzyła budżetowego Enyaqa. To odpowiedź na działania Tesli

Skoda Enyaq otrzyma na niektórych europejskich rynkach nową wersję, która będzie kosztować mniej niż 40 tys. euro. Budżetowa edycja ma być odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku samochodów elektrycznych.

Skoda Enyaq iV 50Skoda Enyaq iV 50
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Skoda
Kamil Niewiński

Obniżki cen samochodów wprowadzane przez Teslę namieszały w szykach innych producentów aut elektrycznych, a działania Amerykanów są w branży szeroko komentowane. Renault dla przykładu po przebadaniu strategii rynkowych uznało, że marka należąca do Elona Muska popełnia spory błąd. Fakty są jednak takie, że w pierwszym kwartale 2023 roku Tesla Model Y była najpopularniejszym autem w Europie.

Na ruchy amerykańskiego producenta powoli zaczynają również reagować inne marki, które mają zamiar rzucić Tesli rękawicę. Bardzo dobrym przykładem niewątpliwie jest Skoda, która wprowadza nową odmianę swojego elektrycznego SUV-a. Enyaq 50 będzie najtańszą wersją tego modelu, z ceną nieprzekraczającą 40 tys. euro w standardzie. W przeliczeniu daje nam to kwotę ok. 180 tys. zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości?

Nowa wersja Enyaqa będzie charakteryzować się jednostką napędową o mocy 148 KM, a także zasięgiem sięgającym 365 km. Samochód ten będzie również obsługiwać moc ładowania do 110 kW. Jeżeli chodzi zaś o wyposażenie, w standardzie znajdziemy 19-calowe aluminiowe felgi, tylną kamerę, czujniki parkowania z przodu i z tyłu czy system inforozrywki z 13-calowym ekranem w jego centrum. 

Skoda Enyaq 50 zostanie wprowadzona tylko w Europie i to w państwach, gdzie rzeczywiście występuje potrzeba wdrożenia taniej alternatywy dla lepiej wyposażonych wersji. Enyaq 50 pojawi się chociażby w Niemczech, Belgii czy Holandii, a ominie m.in. Czechy. Na razie nie wiadomo, czy najbardziej budżetowa edycja tego SUV-a trafi do polskich salonów.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇