Seat Tarraco debiutuje w wersji FR oraz jako mocna hybryda plug-in

Na kilka dni przed startem salonu we Frankfurcie Seat oficjalnie pochwalił się dwiema nowymi wersjami modelu Tarraco - usportowioną odmianą FR oraz hybrydą typu plug-in, która będzie najmocniejszą wersją w gamie.

Tarraco w odmianie FR prezentuje się całkiem atrakcyjnie.Tarraco w odmianie FR prezentuje się całkiem atrakcyjnie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Tarraco to największy model w ofercie hiszpańskiego producenta. Auto cieszy się całkiem sporą popularnością wśród klientów. Już niebawem pojawią się kolejne powody do większego zainteresowania dużym SUV-em - nowa wersja wyposażenia oraz hybrydowy napęd typu plug-in. Zacznijmy od tego pierwszego.

FR to skrót od Formula Racing - tak Seat od lat oznacza lekko usportowione wersje swoich modeli. Teraz wariant FR zagości także w gamie Tarraco. Z zewnątrz będzie wyróżniał się m.in. 19 lub 20-calowymi felgami o specjalnym wzorze, inną atrapą chłodnicy, ostrzej narysowanymi zderzakami oraz wyjątkowymi lakierami nadwozia, w tym szarym Fura Grey, który widzicie na fotografiach. W kabinie natomiast znajdziemy kubełkowe fotele, aluminiowe pedały oraz wstawki w kokpicie imitujące szczotkowaną stal.

Ważniejszą nowość od wersji wyposażenia FR stanowi jednak zupełnie nowa opcja napędu. Jest nią hybryda typu plug-in oparta na benzynowym motorze 1.4 o mocy 150 KM. Współpracuje on ze 116-konną jednostką elektryczną. Łączna moc takiego zestawu to imponujące 245 KM. Wrażenie robi też maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm. To wystarcza, by rozpędzać się do setki w bardzo przyzwoitym czasie 7.4 sekundy.

Co ważne, z racji, że jest to hybryda typu plug-in, istnieje możliwość podróżowania na samym prądzie, na dystansie nie większym niż 50 km. Podobny, choć nieco słabszy mocowo zestaw, znajdziemy m.in. w Volkswagenie Passacie GTE, czy Skodzie Superb. Coś nam mówi, że ekologiczna odmiana praktycznego Tarraco będzie cieszyć się sporym wzięciem. Choć oczywiście wiele zależy od cen, a te poznamy dopiero za kilka miesięcy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł