Sam zbuduj silnik do swojej Corvetty!

W dzisiejszych czasach producenci samochodów stawiają na większy stopień personalizacji auta. Możemy wybierać najróżniejsze dodatki kolorystyczne, zmieniać felgi, łączyć jasne wnętrze z ciemnym lakierem lub odwrotnie, słowem wszystko po to, abyśmy poczuli się w nowym aucie "jak w domu". General Motors poszedł jednak o krok dalej i pozwala swoim klientom samodzielnie zbudować silnik V8 do Corvetty. Rewelacyjny pomysł!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W dzisiejszych czasach producenci samochodów stawiają na większy stopień personalizacji auta. Możemy wybierać najróżniejsze dodatki kolorystyczne, zmieniać felgi, łączyć jasne wnętrze z ciemnym lakierem lub odwrotnie, słowem wszystko po to, abyśmy poczuli się w nowym aucie "jak w domu". General Motors poszedł jednak o krok dalej i pozwala swoim klientom samodzielnie zbudować silnik V8 do Corvetty. Rewelacyjny pomysł!

Kojarzycie Caterhamy? Siła aut produkowanych przez tę markę leży nie tylko w ich osiągach, Caterham oferuje bowiem możliwość całkowitej samodzielnej budowy swojego auta. Kurier przywozi nam gigantyczny zestaw z silnikiem, ramą, masą części i instrukcją obsługi, a my w zaciszu domowego warsztatu samodzielnie składamy swoje auto. To daje niewiarygodne poczucie satysfakcji.

General Motors wpadł na bardzo podobny pomysł. Jednostki napędowe do Corvett Z06 i ZR1 produkowane są ręcznie w fabryce w Wixom. Wiele osób uważa, że nie ma nic piękniejszego od brzmienia rasowego amerykańskiego silnika V8 będącego sercem muscle cara. Corvettę bez wątpienia można nazwać współczesnym american muscle. Czy nie byłoby wspaniale, gdybyśmy mieli choćby minimalny wpływ na budowę auta, a co za tym idzie, żeby każde wciśnięcie pedału gazu dawało nam tą upragnioną satysfakcję?

Obraz

Idąc tym tropem Amerykanie wymyślili program The Engine Build Experience. Kupujemy Corvettę Z06 albo ZR1 i dopłacamy ekstra 5800 dolarów plus koszty transportu do Detroit. Za te pieniądze będziemy mogli samodzielnie, oczywiście pod odpowiednim nadzorem, zbudować jednostkę napędową do swojego auta. Genialne!

Jak widać na filmie poniżej, pracownicy składają silniki ręcznie od gołego bloku. Ich dzieło wieńczy przyklejenie specjalnej tabliczki z imieniem i nazwiskiem twórcy. Wideo przedstawia cały proces, czyli wszystko to, co za dopłatą robimy sami.

Owszem, 5800 dolarów to kupa pieniędzy, ale dla osób, które stać na kupno nowej Corvetty ta kwota nie wydaje się nieosiągalna. Niezapomniane wrażenia gwarantowane.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy