Renault prezentuje nowy silnik benzynowy. Wbrew trendom nie ma trzech cylindrów

Renault prezentuje nowy silnik benzynowy. Wbrew trendom nie ma trzech cylindrów

Nowy silnik Renault będzie oferowany w pięciu wersjach mocy i w niektórych modelach może być jedynym benzyniakiem w gamie. Już można kupić samochód z tą jednostką.
Nowy silnik Renault będzie oferowany w pięciu wersjach mocy i w niektórych modelach może być jedynym benzyniakiem w gamie. Już można kupić samochód z tą jednostką.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
12.03.2018 15:07, aktualizacja: 01.10.2022 18:59

Renault podczas genewskiego salonu samochodowego zaprezentowało silnik, który jest wspólnym projektem z Daimlerem. Nowa jednostka może zastąpić większą i mniejszą, stosowane obecnie, a zakres mocy to 115-160 KM.

Nowy motor zaprojektowany przez alians Renault-Nissan oraz Daimlera, gdzie kluczową marką jest Mercedes-Benz, to benzynowa czterocylindrówka o pojemności 1330 cm3 i mocy 115, 130, 140, 150 lub 160 KM. Zakres jest tak szeroki, że z powodzeniem może zastąpić jednocześnie dwa silniki doładowane 1.2 TCe oraz 1.6 TCe, a nawet wolnossący 1.6 SCe. Przykładowo, kompaktowe Megane jest oferowane w wersji 115-konnej z 1,6-litrowym SCe, 130-konnej z 1,2 TCe oraz 165-konnej z 1,6 TCe.

Nowy motor już zadebiutował w Scenicu. Jest oferowany na polskim rynku, ale jeszcze bez wersji 130 KM, która pojawi się w mniejszym Capturze. O 150-konnym na razie nic nie wiemy.

Tak wygląda porównanie parametrów z obecnie stosowanymi silnikami Renault:

Silnik 1.3 TCE i starsze konstrukcje

 

Pojemność skokowaMoc maksymalna

Maksymalny

moment obrotowy

TCe 115 1330

115 KM

4500 obr./min

220 Nm

1500 obr./min

SCe 1151598

115 KM

5500 obr./min

156 Nm

4000 obr./min

    
TCe 1301330

130 KM

5000 obr./min

220 Nm

1500 obr./min

TCe 1301197

130 KM

5500 obr./min

205 Nm

2000 obr./min

    
TCe 1601330

160 KM

5500 obr./min

260 Nm

1750 obr./min

TCe 1651618

165 KM

6000 obr./min

250 Nm

2400 obr./min

  • Nasz nowy silnik benzynowy odzwierciedla know-how inżynierów Grupy Renault, Aliansu i naszego partnera, koncernu Daimler - tłumaczy Philippe Brunet, wiceprezes ds. konstrukcji silników spalinowych i elektrycznych. - Jednostka wymagała ponad 40 tys. godzin testów i symulacji. Silnik czeka przyszłość na arenie międzynarodowej, gdyż będzie produkowany w pięciu zakładach w liczbie, która docelowo zbliży się do miliona egzemplarzy rocznie.

W nowym motorze zastosowano technologię Bore Spray Coating, czyli pokrywania gładzi cylindrowych substancją, która podnosi sprawność termiczną i redukuje opory tarcia. Ciśnienie wtrysku benzyny wynosi 250 barów.

Dwa wałki rozrządu napędzające 16 zaworów są połączone z wałem korbowym za pośrednictwem łańcucha. Pełna regulacja faz otwarcia zaworów dolotowych i wylotowych pozwoliła wygenerować korzystniejszy przebieg momentu obrotowego, nawet w porównaniu z większym silnikiem 1.6 TCe. Auto wyposażone w nową jednostkę ma lepiej przyspieszać przy niskich obrotach i zapewniać lepszą dynamikę w średnim zakresie, czyli mowa o obrotach najczęściej wykorzystywanych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)