Renault odświeżyło swojego hitowego crossovera. Jak zmienił się Kadjar?

Po 3 latach od rynkowego debiutu, Renault zdecydowało się na delikatny facelifting modelu Kadjar. Co poprawiono? Czy mimo upływu lat, francuski crossover nadal stanowi atrakcyjną propozycję?

Wizualnie Kadjar nie zmienił się znacząco. Większość nowości znajdziemy pod maską.Wizualnie Kadjar nie zmienił się znacząco. Większość nowości znajdziemy pod maską.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Na pierwszy rzut oka trudno zauważyć różnice w stosunku do dotychczasowego wydania. Największą różnicę stanowi chromowana atrapa chłodnicy o delikatnie zmienionym kształcie. Nowe są także światła LED do jazdy dziennej, a w wyższych wersjach wyposażenia można liczyć na oświetlenie przeciwmgłowe, które także wykorzystuje diody.

Wprawne oko dostrzeże również delikatnie przeprojektowane zderzaki. Reszta jest typowo liftingowa kosmetyką w postaci odświeżonej gamy felg, kolorów nadwozia i opcji. Liczymy, że Renault popracowało nad jakością spasowania kabiny, która dotychczas nie powalała na kolana. Wiadomo, że przeprojektowano konsolę środkową i system multimedialny. Poprawiono też materiały wykończeniowe i wzbogacono ich gamę.

Obraz
© mat.prasowe

Najważniejsza nowość jaką przynosi facelifting stanowią jednak silniki, a konkretniej benzynowy motor 1,3 TCe wyposażony w filtr cząstek stałych. To jednostka wykorzystywana także przez Mercedesa. W Kadjarze będzie dostępna w dwóch wariantach mocy: 140 KM i 160 KM. Do wyboru sześciobiegowa przekładnia manualna oraz dwusprzęgłowy automat.

Chętni na diesla także nie będą czuć się zawiedzeni. Mogą zdecydować się na wariant 115 lub 150-konny. Ten pierwszy, to dobrze znane 1,5 dCi. Mocniejszy natomiast jest zupełnie nową jednostką 1,7 dCi. Opcjonalnie może współpracować ze skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła, znanym z Nissana Qashqai.

Ceny i szczegółowa specyfikacja nie są jeszcze znane. Niebawem powinno się to zmienić. Odświeżony Kadjar trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach