Renault odświeżyło swojego hitowego crossovera. Jak zmienił się Kadjar?

Po 3 latach od rynkowego debiutu, Renault zdecydowało się na delikatny facelifting modelu Kadjar. Co poprawiono? Czy mimo upływu lat, francuski crossover nadal stanowi atrakcyjną propozycję?

Wizualnie Kadjar nie zmienił się znacząco. Większość nowości znajdziemy pod maską.Wizualnie Kadjar nie zmienił się znacząco. Większość nowości znajdziemy pod maską.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Na pierwszy rzut oka trudno zauważyć różnice w stosunku do dotychczasowego wydania. Największą różnicę stanowi chromowana atrapa chłodnicy o delikatnie zmienionym kształcie. Nowe są także światła LED do jazdy dziennej, a w wyższych wersjach wyposażenia można liczyć na oświetlenie przeciwmgłowe, które także wykorzystuje diody.

Wprawne oko dostrzeże również delikatnie przeprojektowane zderzaki. Reszta jest typowo liftingowa kosmetyką w postaci odświeżonej gamy felg, kolorów nadwozia i opcji. Liczymy, że Renault popracowało nad jakością spasowania kabiny, która dotychczas nie powalała na kolana. Wiadomo, że przeprojektowano konsolę środkową i system multimedialny. Poprawiono też materiały wykończeniowe i wzbogacono ich gamę.

Obraz
© mat.prasowe

Najważniejsza nowość jaką przynosi facelifting stanowią jednak silniki, a konkretniej benzynowy motor 1,3 TCe wyposażony w filtr cząstek stałych. To jednostka wykorzystywana także przez Mercedesa. W Kadjarze będzie dostępna w dwóch wariantach mocy: 140 KM i 160 KM. Do wyboru sześciobiegowa przekładnia manualna oraz dwusprzęgłowy automat.

Chętni na diesla także nie będą czuć się zawiedzeni. Mogą zdecydować się na wariant 115 lub 150-konny. Ten pierwszy, to dobrze znane 1,5 dCi. Mocniejszy natomiast jest zupełnie nową jednostką 1,7 dCi. Opcjonalnie może współpracować ze skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła, znanym z Nissana Qashqai.

Ceny i szczegółowa specyfikacja nie są jeszcze znane. Niebawem powinno się to zmienić. Odświeżony Kadjar trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯