Regeneracja pompy wspomagania - czy warto i ile to kosztuje?

Pompa wspomagania to istotny element w samochodzie. W końcu dzięki niemu możliwe jest łatwe kręcenie kierownicą. Może ona jednak ulec awarii. Co można wtedy zrobić? Jak regenerować pompę wspomagania i ile to kosztuje?

Przekładnia kierowniczaPrzekładnia kierownicza
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe Subaru
Maciej Gis

Objawów awarii pompy wspomagania może być kilka, zaczynając od jej zatarcia, wytarciu się uszczelniaczy, niewytwarzaniu odpowiedniego ciśnienia czy jej rozszczelnienia. Będziecie czuć większy opór na kierownicy lub całkowity brak wsparcia ze strony układu - tak najprościej rozpoznać problem. Jego naprawa może zostać dokonana przez wymianę na nowy element albo poddana regeneracji, co kosztuje od ok. 350 zł.

Pompa wspomagania składa się z korpusu, komory – gdzie obraca się mimośrodowo wirnik z łopatkami, osi napędowej, płyt oporowych i w niektórych rozwiązaniach sprężyny dociskowej. Poddając pompę regeneracji, najlepiej zlecić to wyspecjalizowanemu warsztatowi. Dokonuje się jej rozebrania na części, aby poddać każdy element dokładnej analizie. W przypadku stwierdzenia jakiejś usterki wymienia się dany podzespół na nowy. Pozostałe elementy wraz z obudową poddawane są właściwej obróbce mechanicznej, jeśli taka jest konieczna.

To zadanie, którego bez specjalistycznej wiedzy i stosownych narzędzi nie wykonacie sami, ale będzie znacznie tańsze, niż zakup kompletnego, nowego podzespołu.

Gdy wykonane zostaną powyższe czynności, wymienia się uszczelnienia, łożyska i zużyte tuleje. Gdy wszystko zostanie złożone w całość, dobre warsztaty sprawdzą pompę na stanowisku diagnostycznym. Polega to na teście szczelności elementu, jak też przepływu oleju przy różnych prędkościach i w różnym zakresie temperatur oraz wytwarzanego ciśnienia. Tak zregenerowana i sprawdzona pompa może zostać ponownie zamontowana w samochodzie.

Jeśli zależy wam na oszczędnej naprawie, warto wziąć pod uwagę także zakup części regenerowanej. Tutaj można oszczędzić wielokrotność. Przykład: nowa pompa wspomagania dla Opla Astry G kosztuje około 2000 zł. Część używana regenerowana to wydatek na poziomie 400-600 zł. Jeśli więc nie trzymacie samochodu w stanie "igła" i kupujecie część z pewnego źródła, możecie sporo zaoszczędzić.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony