Produkcyjny Volkswagen XL1 [Genewa 2013]

Na targach w Genewie nie mogło zabraknąć Volkswagena. Na stanowisku VW pojawił się najbardziej ekonomiczny samochód świata napędzany jednostką spalinową - XL1 (według zapewnień VW AG).

Obraz
Rafał Warecki

Na targach w Genewie nie mogło zabraknąć Volkswagena. Na stanowisku VW pojawił się najbardziej ekonomiczny samochód świata napędzany jednostką spalinową - XL1 (według zapewnień VW AG).

Wyglądający kosmicznie Volkswagen XL1 został zaprezentowany w wersji produkcyjnej. Oznacza to, że auto technologicznie jest gotowe do produkcji, a odbywać by się ona mogła w fabryce Osnabrück. Dzięki zastosowaniu lekkich i wytrzymałych kompozytów dwumiejscowy pojazd waży zaledwie 795 kg, a do jego napędu posłuży układ hybrydowy obejmujący dwucylindrowy silnik TDI o mocy 48 KM sprzężony z siedmiostopniową przekładnią DSG i jednostkę elektryczną generującą 27 KM. XL1 zamyka się w wymiarach 3888 x 1665 x 1153 mm, a jego współczynnik oporu powietrza to zaledwie 0,189.

Akumulatory o zasobie 5,5 kWh pozwolą na pokonanie 50 km całkowicie bezemisyjnie z wykorzystaniem wyłącznie motoru elektrycznego. Zużycie energii wynosi więc około 0,1 kWh na kilometr, co przy polskich stawkach około 60 groszy za 1 kWh daje koszt zaledwie 6 groszy. Podczas normalnej jazdy auto może pokonać do 499 km przy średnim zużyciu oleju napędowego 0,9 l/100 km, co przy cenie około 5,5 zł za litr ON daje koszt około 5 groszy za kilometr. Emisja dwutlenku węgla szacowana jest na poziomie 21 g/km.

Volkswagen XL1 ma zapewniać też całkiem akceptowalne osiągi - pierwsze 100 km/h po 12,7 s i prędkość maksymalna 160 km/h (ograniczona elektronicznie) z pewnością wystarczą do normalnej, niemęczącej jazdy. W planach jest niewielka seria Volkswagena XL1.

[aktualizacja 7 marca]

Obraz

Dodane zdjęcia prosto ze stoiska w Genewie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/49] Źródło zdjęć: |

Źródło: VW

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"