Porsche 963 gotowe na przyszłoroczny sezon WEC. Wygląda świetnie

Porsche w końcu odsłoniło wyścigówkę, która pozwoli powrócić marce do wielkiego świata wyścigów długodystansowych. To hybrydowe 963, mające rywalizować w kategorii LMDh.

Porsche 963Tak wygląda Porsche 963 LMDh
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Porsche
Aleksander Ruciński

Wygląda świetnie, a jeździć powinno jeszcze lepiej. Porsche 963 zaliczyło oficjalny debiut podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, odsłaniając przed nami nie tylko swoje nadwozie, ale i szczegółową specyfikację. W końcu wiemy coś więcej niż tylko to, że mamy do czynienia z hybrydą.

Jak się okazuje, Porsche postawiło na 4,6-litrowe V8 zapożyczone z modelu 918 Spyder. To jednostka, która w połączeniu z elektrycznym wspomagaczem generuje 680 KM mocy i tym samym spełnia wymogi kategorii LMDh.

Niemcy planują uczestnictwo zarówno w wyścigach World Endurance Championship (WEC), jak i amerykańskich IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Na torach zobaczymy więc cztery samochody - po dwa na mistrzostwa.

Porsche 963
Porsche 963 LMDh © mat. prasowe / Porsche

Jak twierdzą przedstawiciele marki, wyścigowe DNA 963 wywodzi się z RS Spydera, wykorzystywanego przez Porsche i Team Penske w latach 2005-2008. Nazwa i design nawiązują natomiast do 956 i 962 z lat 80.

963 ma za sobą już ponad 7 tys. km intensywnych testów przeprowadzonych w pierwszej połowie 2022 roku. Zespół Porsche Penske Motorsport nie zamierza jednak spocząć na laurach, przyznając, że czeka go jeszcze sporo pracy.

Debiut w boju zaplanowano na styczeń 2023 roku, a konkretniej 24-godzinny wyścig Daytona. W planach jest też oczywiście kultowe Le Mans oraz 12-godzinny wyścig w Sebring.

  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
  • Porsche 963
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie