Ponad pięciometrowy elektryk za mniej niż 100 tys. zł. Muszę posypać głowę popiołem

Chińskie marki wchodzą szturmem do Polski i nęcą klientów atrakcyjnymi cenami, już o rabatach i wyprzedażach nie wspominając. Przykładem jest ten mierzący ponad 5,3 m samochód elektryczny. Można go "wyrwać" za 94 990 zł, choć nie do końca jest to dobra propozycja.

Maxus T90 EVMaxus T90 EV
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński

Maxus prowadzi obecnie wyprzedaż swojego jedynego pickupa i jedynego takiego auta na polskim rynku z napędem elektrycznym. Mowa o modelu T90 EV, który najwyraźniej nie zachwycił klientów swoimi możliwościami. Trzeba jednak przyznać, że cena 94 990 zł netto rozbija bank.

Trudno obecnie kupić samochód tej wielkości za choćby zbliżoną kwotę. Wynika ona z wyprzedaży rocznika 2022 i obniżki wynoszącej aż 71 530 zł oraz dopłaty z programu "Mój elektryk". Jeśli chodzi o pozostałe roczniki, to cena wyprzedażowa wynosi 145 061 zł, a na samochód można wziąć leasing 101 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Hilux GR Sport - jeździłem nią po Saharze

Kto to kupi?

Przede wszystkim instytucje, które muszą posiadać samochód elektryczny, a przy okazji skorzystają z możliwości pickupa. Maxus T90 EV zabierze na pokład pięciu pracowników do jakichś drobnych prac porządkowych czy naprawczych w gminie czy większym mieście. Może też służyć jako pojazd użytkowy na placach czy nawet na lotnisku. Na tym ostatnim mógłby sprawdzić się wprost idealnie. Już wyjaśniam, dlaczego.

W moim teście wymieniłem liczne i dość duże wady tego samochodu, który wciąż uważam za najgorszy, jakim jeździłem. Ale największą i jedyną, której nie można znieść, to praca zawieszenia. Wynika to z budowy układu napędowego, w którym silnik elektryczny zamontowano bezpośrednio na sztywnej osi pojazdu, a oś ta jest zamontowana na resorach piórowych. Efekt to podskakiwanie na najdrobniejszych nierównościach. Auto sprawdza się tylko na gładkich drogach oraz przy małej prędkości - lotnisko.

W samochodzie znalazłem jedynie dwie duże zalety: stabilność w zakrętach i wygodna kabina dla pasażerów z tyłu. Problem w tym, że testowe auto kosztowało 189 900 zł netto po maksymalnych dopłatach w programie "Mój elektryk". W teście wspomniałem, że "byłby dobrym produktem, gdyby kosztował ok. 150-160 tys. zł brutto". Maxus przebił tę ofertę, bo 94 990 zł netto to 116 838 zł brutto. Teraz muszę posypać głowę popiołem i przyznać, że to dobry samochód.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu