Pininfarina i Roux Helmets stworzyły wyścigowy kask chłodzony cieczą

Kunszt dizajnerski Pininfariny i doświadczenie w produkcji kasków Roux Helments zaowocowało stworzeniem nowatorskich kasków, które w zależności od modelu mogą być wykorzystywane zarówno w wyścigach klasy GT, jak i Formule 1. Oba wykorzystują technologię Roux Cool-X, która polega na obniżeniu temperatury wewnątrz kasku dzięki cyrkulacji cieczy.

Oficjalne ceny zostaną ogłoszone na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesieniąOficjalne ceny zostaną ogłoszone na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesienią
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Pininfarina kojarzy się nie z produkcją akcesoriów wyścigowych, ale z tworzeniem pięknych nadwozi. Jednak nie jest to pierwszy raz, kiedy firma brała udział w projektowaniu kasków. Najnowsza seria powstała we współpracy z Roux Helmets i składa się z lekkich i wytrzymałych modeli, które łączą niemal wszystkie przydatne cechy. Prezentacja odbyła się na Performance Racing Industry Trade Show w Indianapolis

Jednym z najbardziej przydatnych rozwiązań jest wbudowany system chłodzenia cieczą. Nie muszę raczej wspominać, że temperatura pod kombinezonem i kaskiem podczas wyścigu jest naprawdę wysoka, co nie sprzyja koncentracji. Dzięki recyrkulacji cieczy, temperaturę wewnątrz skorupy można stopniowo obniżać.

Każdy kask z serii ma także wbudowany podajnik wody pitnej i system łączności z głośnikami oraz mikrofonem z redukcją szumów. Nie zabrakło układu awaryjnego zdejmowania go w razie wypadku. Model zyskał najważniejsze homologacje (m.in. najnowszą FIA 8860) i spełnia normy zaawansowanej ochrony balistycznej (ABP). Przygotowane zostały różne odmiany kasków, dzięki czemu można je stosować w serii wyścigowej aut z nadwoziem otwartym (od Formuły 4 do Formuły 1), a także zamkniętym (m.in. klasa GT).

Jak donosi portal CarAndDriver, w zależności od wersji i użytych materiałów, kask ma kosztować od 1,2 do nawet 5 tys. dol (od 4,5 do 19 tys. zł). Dokładne ceny mają być znane na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesienią.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟