Pininfarina i Roux Helmets stworzyły wyścigowy kask chłodzony cieczą

Kunszt dizajnerski Pininfariny i doświadczenie w produkcji kasków Roux Helments zaowocowało stworzeniem nowatorskich kasków, które w zależności od modelu mogą być wykorzystywane zarówno w wyścigach klasy GT, jak i Formule 1. Oba wykorzystują technologię Roux Cool-X, która polega na obniżeniu temperatury wewnątrz kasku dzięki cyrkulacji cieczy.

Oficjalne ceny zostaną ogłoszone na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesieniąOficjalne ceny zostaną ogłoszone na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesienią
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Pininfarina kojarzy się nie z produkcją akcesoriów wyścigowych, ale z tworzeniem pięknych nadwozi. Jednak nie jest to pierwszy raz, kiedy firma brała udział w projektowaniu kasków. Najnowsza seria powstała we współpracy z Roux Helmets i składa się z lekkich i wytrzymałych modeli, które łączą niemal wszystkie przydatne cechy. Prezentacja odbyła się na Performance Racing Industry Trade Show w Indianapolis

Jednym z najbardziej przydatnych rozwiązań jest wbudowany system chłodzenia cieczą. Nie muszę raczej wspominać, że temperatura pod kombinezonem i kaskiem podczas wyścigu jest naprawdę wysoka, co nie sprzyja koncentracji. Dzięki recyrkulacji cieczy, temperaturę wewnątrz skorupy można stopniowo obniżać.

Każdy kask z serii ma także wbudowany podajnik wody pitnej i system łączności z głośnikami oraz mikrofonem z redukcją szumów. Nie zabrakło układu awaryjnego zdejmowania go w razie wypadku. Model zyskał najważniejsze homologacje (m.in. najnowszą FIA 8860) i spełnia normy zaawansowanej ochrony balistycznej (ABP). Przygotowane zostały różne odmiany kasków, dzięki czemu można je stosować w serii wyścigowej aut z nadwoziem otwartym (od Formuły 4 do Formuły 1), a także zamkniętym (m.in. klasa GT).

Jak donosi portal CarAndDriver, w zależności od wersji i użytych materiałów, kask ma kosztować od 1,2 do nawet 5 tys. dol (od 4,5 do 19 tys. zł). Dokładne ceny mają być znane na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesienią.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł