Pininfarina i Roux Helmets stworzyły wyścigowy kask chłodzony cieczą

Kunszt dizajnerski Pininfariny i doświadczenie w produkcji kasków Roux Helments zaowocowało stworzeniem nowatorskich kasków, które w zależności od modelu mogą być wykorzystywane zarówno w wyścigach klasy GT, jak i Formule 1. Oba wykorzystują technologię Roux Cool-X, która polega na obniżeniu temperatury wewnątrz kasku dzięki cyrkulacji cieczy.

Oficjalne ceny zostaną ogłoszone na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesieniąOficjalne ceny zostaną ogłoszone na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesienią
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Pininfarina kojarzy się nie z produkcją akcesoriów wyścigowych, ale z tworzeniem pięknych nadwozi. Jednak nie jest to pierwszy raz, kiedy firma brała udział w projektowaniu kasków. Najnowsza seria powstała we współpracy z Roux Helmets i składa się z lekkich i wytrzymałych modeli, które łączą niemal wszystkie przydatne cechy. Prezentacja odbyła się na Performance Racing Industry Trade Show w Indianapolis

Jednym z najbardziej przydatnych rozwiązań jest wbudowany system chłodzenia cieczą. Nie muszę raczej wspominać, że temperatura pod kombinezonem i kaskiem podczas wyścigu jest naprawdę wysoka, co nie sprzyja koncentracji. Dzięki recyrkulacji cieczy, temperaturę wewnątrz skorupy można stopniowo obniżać.

Każdy kask z serii ma także wbudowany podajnik wody pitnej i system łączności z głośnikami oraz mikrofonem z redukcją szumów. Nie zabrakło układu awaryjnego zdejmowania go w razie wypadku. Model zyskał najważniejsze homologacje (m.in. najnowszą FIA 8860) i spełnia normy zaawansowanej ochrony balistycznej (ABP). Przygotowane zostały różne odmiany kasków, dzięki czemu można je stosować w serii wyścigowej aut z nadwoziem otwartym (od Formuły 4 do Formuły 1), a także zamkniętym (m.in. klasa GT).

Jak donosi portal CarAndDriver, w zależności od wersji i użytych materiałów, kask ma kosztować od 1,2 do nawet 5 tys. dol (od 4,5 do 19 tys. zł). Dokładne ceny mają być znane na wiosnę, a sprzedaż rozpocznie się jesienią.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej