Pierwsza generacja Dacii Logan powróci na rynek. Będzie produkowana w Iranie

Są na świecie rynki motoryzacyjne rządzące się swoimi prawami. Przykładem może być Iran, który w ostatnich latach pożegnał się z wieloma producentami, obawiającymi się amerykańskich sankcji. Tamtejsza branża postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce, czego dowodem jest planowane wznowienie produkcji Logana.

Renault Pars Tondar - tak wyglądało dotychczasowe, irańskie wydanie Dacii Logan.Renault Pars Tondar - tak wyglądało dotychczasowe, irańskie wydanie Dacii Logan.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Jeszcze niedawno rola wiodących producentów w Iranie należała do dwóch francuskich koncernów - PSA i Renault. Ci z powodów politycznych postanowili jednak wycofać się z tamtejszego rynku. Ich dotychczasowi partnerzy szybko wzięli sprawy w swoje ręce i postanowili kontynuować działalność własnym sumptem.

Zaowocowało to stworzeniem irańskiego odpowiednika Peugeota 301, który w ubiegłym roku wystartował za sprawą firmy Khodro Company. Wiele wskazuje, że niebawem dołączy do niego także pierwsza generacja Dacii Logan, a raczej jej irański odpowiednik.

Wymagania tamtejszych klientów jak również przepisy homologacyjne są znacznie mniej restrykcyjne, niż w Europie. O sukcesie danego modelu decyduje przede wszystkim praktyczność i cena, a Logan jest w tych kategoriach niepokonany. Nic więc dziwnego, że Irańczycy nawet po rozstaniu z Renault nie chcą rezygnować z tego modelu.

Renault Pars Tondar
Renault Pars Tondar © mat. prasowe

Za kontynuację produkcji irańskiego Logana oferowanego tam pod nazwami Renault L90, Renault Tondar 90 i Renault Pars Tondar odpowiadać ma konsorcjum SAIPA. Jego dyrektor Javad Soleimani w wywiadzie dla lokalnych mediów przyznał, że SAIPA dysponuje dostępem do 85 proc. części i wiedzy wykorzystywanej dotychczas przez Renault. To powinno wystarczyć do dalszej produkcji sedana, u nas znanego jako Dacia Logan.

Biorąc pod uwagę wcześniejszą działalność SAIPA, nie są to słowa rzucone na wiatr. W przeszłości firma z sukcesem rozwinęła już bowiem kilka lokalnych i chińskich marek. Niewykluczone, że z kontynuacją budżetowego sedana Dacii będzie podobnie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej