Pierwsza generacja Dacii Logan powróci na rynek. Będzie produkowana w Iranie

Są na świecie rynki motoryzacyjne rządzące się swoimi prawami. Przykładem może być Iran, który w ostatnich latach pożegnał się z wieloma producentami, obawiającymi się amerykańskich sankcji. Tamtejsza branża postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce, czego dowodem jest planowane wznowienie produkcji Logana.

Renault Pars Tondar - tak wyglądało dotychczasowe, irańskie wydanie Dacii Logan.Renault Pars Tondar - tak wyglądało dotychczasowe, irańskie wydanie Dacii Logan.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Jeszcze niedawno rola wiodących producentów w Iranie należała do dwóch francuskich koncernów - PSA i Renault. Ci z powodów politycznych postanowili jednak wycofać się z tamtejszego rynku. Ich dotychczasowi partnerzy szybko wzięli sprawy w swoje ręce i postanowili kontynuować działalność własnym sumptem.

Zaowocowało to stworzeniem irańskiego odpowiednika Peugeota 301, który w ubiegłym roku wystartował za sprawą firmy Khodro Company. Wiele wskazuje, że niebawem dołączy do niego także pierwsza generacja Dacii Logan, a raczej jej irański odpowiednik.

Wymagania tamtejszych klientów jak również przepisy homologacyjne są znacznie mniej restrykcyjne, niż w Europie. O sukcesie danego modelu decyduje przede wszystkim praktyczność i cena, a Logan jest w tych kategoriach niepokonany. Nic więc dziwnego, że Irańczycy nawet po rozstaniu z Renault nie chcą rezygnować z tego modelu.

Renault Pars Tondar
Renault Pars Tondar © mat. prasowe

Za kontynuację produkcji irańskiego Logana oferowanego tam pod nazwami Renault L90, Renault Tondar 90 i Renault Pars Tondar odpowiadać ma konsorcjum SAIPA. Jego dyrektor Javad Soleimani w wywiadzie dla lokalnych mediów przyznał, że SAIPA dysponuje dostępem do 85 proc. części i wiedzy wykorzystywanej dotychczas przez Renault. To powinno wystarczyć do dalszej produkcji sedana, u nas znanego jako Dacia Logan.

Biorąc pod uwagę wcześniejszą działalność SAIPA, nie są to słowa rzucone na wiatr. W przeszłości firma z sukcesem rozwinęła już bowiem kilka lokalnych i chińskich marek. Niewykluczone, że z kontynuacją budżetowego sedana Dacii będzie podobnie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał