Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Mazda 6e wjechała w nową erę - elektryczną. Wystarczy jednak zerknąć do środka, by przekonać się, że nie jest to wnętrze, do którego przyzwyczaili nas Japończycy. Zapraszam do wideo!
Mazda 6e wyewoluowała w tym samym kierunku co Volvo ES90 czy Lexus ES. Wyżej podniesione auto, zwiększenie wysokości drzwi w celu ukrycia obecności baterii w podłodze i (co coraz częstsze) tylna klapa podnoszona jak w typowym liftbacku. Choć Mazda 6e jest blisko spokrewniona z chińskim Changanem Deepalem 07, tak od razu widać tu rękę stylistów z Hiroszimy.
Prawdziwa rewolucja jednak czeka nas we wnętrzu. Pamiętacie filozofię jimba ittai, jedność jeźdźca z koniem (a raczej kierowcy z autem), małe ekrany i obsługę przez pokrętło? No to w przypadku Mazdy 6e możecie o niej zapomnieć. Współpraca z Changanem wymusiła umieszczenie większości funkcji na ekranie, tak jak w krytykowanym przeze mnie Volvo ES90. Chcecie wyregulować lusterka? Ekran. Włączyć światła mijania w deszczowy, szary dzień? Ekran. Zmienić prędkość wycieraczek? Ekran – chociaż włączyć można je przytrzymując dłużej przycisk na manetce lub… przypisując je do ulubionego przycisku na kierownicy.
Ale to nie koniec zaskoczeń przygotowanych przez Mazdę! Więcej w powyższym wideo.