Peugeot Le Mans w zapowiedzi. W 2022 roku zobaczymy go na torze

Nie od dziś wiadomo, że Peugeot zamierza powrócić do wyścigów WEC. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, stanie się to najwcześniej w 2022 roku. Bolid, który wystartuje wówczas w 24-godzinnym wyścigu LeMans, został właśnie oficjalnie zapowiedziany na kilku wizualizacjach.

Światła LED zdecydowanie nawiązują do drogowych modeli Peugeota.Światła LED zdecydowanie nawiązują do drogowych modeli Peugeota.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Peugeot powróci do Le Mans z bolidem kategorii LMH (Le Mans Hypercar) w 2022 roku, gdzie będzie rywalizował z zespołami Toyoty oraz Scuderia Cameron Glickenhaus. Francuzi opublikowali właśnie kilka wizualizacji pokazujących, czego powinniśmy spodziewać się w kwestii wyglądu.

Nie są to pierwsze grafiki zapowiadające Peugeota Le Mans - wcześniejsze, mocno inspirowane wirtualnym projektem Vision GT pokazano prawie rok temu. Dziś jednak możemy podziwiać coś znacznie bliższego rzeczywistości.

Choć to tylko grafiki, pojazd, który na nich przestawiono, wygląda jak pełnoprawny bolid przygotowany do wyścigów WEC (World Endurance Championship), nadal nasuwając przy tym skojarzenia z drogowymi modelami Peugeota. Wystarczy wspomnieć chociażby o pionowych pasach LED - podobne rozwiązanie znajdziemy chociażby w miejskim 208.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Tajemnicą nie są już także kwestie techniczne. Wiadomo, że bolid będzie napędzany hybrydowym zestawem składającym się z silnika spalinowego napędzającego tylne koła i dodatkowego, elektrycznego generatora na przedniej osi. Łączna moc takiego zestawu wyniesie 680 KM.

Warto wspomnieć, że opisywane dzieło zawdzięczamy nie tylko wspomnianemu Peugeotowi, ale i francuskiemu koncernowi paliwowemu Total. A wszystko to przy wsparciu szwajcarskiego zespołu Rebellion, który to w 2022 roku przerodzi się w fabryczny zespół Peugeota.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇