Pełne dane techniczne Porsche 918 Spyder ujawnione!

Porsche nieustannie podgrzewa atmosferę przed debiutem produkcyjnej wersji modelu 918 Spyder. W końcu ujawniono pełną specyfikację hiperauta. Światło dzienne ujrzały również nowe zdjęcia konstrukcji.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Piotr Ślusarczyk

Porsche nieustannie podgrzewa atmosferę przed debiutem produkcyjnej wersji modelu 918 Spyder. W końcu ujawniono pełną specyfikację hiperauta. Światło dzienne ujrzały również nowe zdjęcia konstrukcji.

Źródłem napędu Porsche 918 Spyder będzie zespół hybrydowy składający się z silnika spalinowego oraz dwóch motorów elektrycznych. Jednostką spalinową będzie 4,6-litrowe V8 o mocy maksymalnej wynoszącej 608 KM przy 8600 obr./min i 528 Nm momentu obrotowego przy 6600 obr./min. Przednią oś wspomoże silnik generujący 127-129 KM, a z tyłu drugi elektryczny moduł dostarczy 154-156 KM.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder

918 Spyder będzie mogło poszczycić się w sumie mocą 887 KM i ponad 799 Nm momentu obrotowego w zakresie od 800 do 5000 obr./min (maksymalny moment ma wynieść nawet 1273 Nm). Silnik benzynowy będzie można maksymalnie rozkręcić aż do 9150 obr./min. W aucie zostanie zamontowana 7-biegowa skrzynia PDK.

Hipersamochód Porsche będzie mógł pracować w pięciu trybach:

  • E-Power – tryb elektryczny, 0-100 km/h w 7 s, prędkość maksymalna 150 km/h, zasięg 30 km.
  • Hybrid – współpraca całego zespołu napędowego, maksymalna wydajność.
  • Sport Hybrid – bardziej sportowy tryb, w którym silnik spalinowy pracuje stale, a silniki elektryczne dostarczają dodatkowy zastrzyk mocy.
  • Race Hybrid – tryb podobny do Sport Hybrid, ale zmieniający nastawy przekładni PDK i umożliwiający maksymalnie wydajną pracę całego zespołu napędowego.
  • Hot Lap – dodatkowa opcja możliwa do włączenia tylko w trybie Race Hybrid, pozwala na maksymalne wykorzystanie energii zgromadzonej w baterii.

Porsche 918 Spyder otrzyma aktywną aerodynamikę, która będzie mogła pracować w trzech trybach: E, Sport i Race. Nie zapomniano również o innych nowinkach technicznych. Auto dostanie tylne wielowahaczowe zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, układ double wishbone z przodu, podwozie wykonane z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) oraz system czterech kół skrętnych. Ostatnie rozwiązanie, podobnie jak w przypadku nowego 911 GT3 i 911 Turbo, przy niskich prędkościach będzie skręcać koła tylnej osi w kierunku przeciwnym do kół przednich. Z kolei przy wyższych prędkościach koła obu osi będą skręcać w tę samą stronę.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder

Warto również wspomnieć o felgach i układzie hamulcowym. Porsche 918 Spyder otrzyma 20-calowe obręcze z oponami 265/35 ZR20 na przedniej osi oraz 21-calowe felgi z oponami 325/30 ZR21 na osi tylnej. Nawiercane ceramiczne tarcze hamulcowe (PCCB) będą występować w rozmiarze 16 x 1,4 cala z przodu oraz 15,4 x 1,3 cala z tyłu.

Teraz najważniejsze, czyli osiągi ważącego 1640 kg hiperauta:

  • 0-100 km/h: 2,8 s,
  • 0-200 km/h: 7,9 s,
  • 0-300 km/h: 23,0 s,
  • prędkość maksymalna: powyżej 340 km/h.

Bateria o pojemności 6,8 kWh zamontowana w samochodzie będzie mogła zostać naładowana nawet w jedyne 30 minut, przy założeniu korzystania z Porsche Speed Charging Station. Bateria będzie objęta aż 7-letnią gwarancją (gwarancja na całe auto wynosi 4 lata).

Dla 918 Spyder zostanie przygotowany opcjonalny pakiet Weissach. Składają się na niego unikatowe malowanie, wstawki z włókna węglowego, Alcantara zamiast skóry we wnętrzu (częściowo), 6-punktowe pasy bezpieczeństwa czy felgi wykonane z magnezu. Pakiet Weissach odchudzi 918 Spyder o ok. 35 kg.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Porsche 918 Spyder
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Porsche 918 Spyder
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Porsche 918 Spyder
  • Slider item
[1/33]

Źródło: Porsche

Źródło artykułu:WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)