Pełne dane techniczne Porsche 918 Spyder ujawnione!
Porsche nieustannie podgrzewa atmosferę przed debiutem produkcyjnej wersji modelu 918 Spyder. W końcu ujawniono pełną specyfikację hiperauta. Światło dzienne ujrzały również nowe zdjęcia konstrukcji.
Porsche nieustannie podgrzewa atmosferę przed debiutem produkcyjnej wersji modelu 918 Spyder. W końcu ujawniono pełną specyfikację hiperauta. Światło dzienne ujrzały również nowe zdjęcia konstrukcji.
Źródłem napędu Porsche 918 Spyder będzie zespół hybrydowy składający się z silnika spalinowego oraz dwóch motorów elektrycznych. Jednostką spalinową będzie 4,6-litrowe V8 o mocy maksymalnej wynoszącej 608 KM przy 8600 obr./min i 528 Nm momentu obrotowego przy 6600 obr./min. Przednią oś wspomoże silnik generujący 127-129 KM, a z tyłu drugi elektryczny moduł dostarczy 154-156 KM.
918 Spyder będzie mogło poszczycić się w sumie mocą 887 KM i ponad 799 Nm momentu obrotowego w zakresie od 800 do 5000 obr./min (maksymalny moment ma wynieść nawet 1273 Nm). Silnik benzynowy będzie można maksymalnie rozkręcić aż do 9150 obr./min. W aucie zostanie zamontowana 7-biegowa skrzynia PDK.
Hipersamochód Porsche będzie mógł pracować w pięciu trybach:
- E-Power – tryb elektryczny, 0-100 km/h w 7 s, prędkość maksymalna 150 km/h, zasięg 30 km.
- Hybrid – współpraca całego zespołu napędowego, maksymalna wydajność.
- Sport Hybrid – bardziej sportowy tryb, w którym silnik spalinowy pracuje stale, a silniki elektryczne dostarczają dodatkowy zastrzyk mocy.
- Race Hybrid – tryb podobny do Sport Hybrid, ale zmieniający nastawy przekładni PDK i umożliwiający maksymalnie wydajną pracę całego zespołu napędowego.
- Hot Lap – dodatkowa opcja możliwa do włączenia tylko w trybie Race Hybrid, pozwala na maksymalne wykorzystanie energii zgromadzonej w baterii.
Porsche 918 Spyder otrzyma aktywną aerodynamikę, która będzie mogła pracować w trzech trybach: E, Sport i Race. Nie zapomniano również o innych nowinkach technicznych. Auto dostanie tylne wielowahaczowe zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, układ double wishbone z przodu, podwozie wykonane z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) oraz system czterech kół skrętnych. Ostatnie rozwiązanie, podobnie jak w przypadku nowego 911 GT3 i 911 Turbo, przy niskich prędkościach będzie skręcać koła tylnej osi w kierunku przeciwnym do kół przednich. Z kolei przy wyższych prędkościach koła obu osi będą skręcać w tę samą stronę.
Warto również wspomnieć o felgach i układzie hamulcowym. Porsche 918 Spyder otrzyma 20-calowe obręcze z oponami 265/35 ZR20 na przedniej osi oraz 21-calowe felgi z oponami 325/30 ZR21 na osi tylnej. Nawiercane ceramiczne tarcze hamulcowe (PCCB) będą występować w rozmiarze 16 x 1,4 cala z przodu oraz 15,4 x 1,3 cala z tyłu.
Teraz najważniejsze, czyli osiągi ważącego 1640 kg hiperauta:
- 0-100 km/h: 2,8 s,
- 0-200 km/h: 7,9 s,
- 0-300 km/h: 23,0 s,
- prędkość maksymalna: powyżej 340 km/h.
Bateria o pojemności 6,8 kWh zamontowana w samochodzie będzie mogła zostać naładowana nawet w jedyne 30 minut, przy założeniu korzystania z Porsche Speed Charging Station. Bateria będzie objęta aż 7-letnią gwarancją (gwarancja na całe auto wynosi 4 lata).
Dla 918 Spyder zostanie przygotowany opcjonalny pakiet Weissach. Składają się na niego unikatowe malowanie, wstawki z włókna węglowego, Alcantara zamiast skóry we wnętrzu (częściowo), 6-punktowe pasy bezpieczeństwa czy felgi wykonane z magnezu. Pakiet Weissach odchudzi 918 Spyder o ok. 35 kg.
Źródło: Porsche