2013 Porsche 911 GT3 - na okrągłe urodziny [Genewa 2013]

2013 Porsche 911 GT3 - na okrągłe urodziny [Genewa 2013]

2013 Porsche 911 GT3
2013 Porsche 911 GT3
Piotr Ślusarczyk
04.03.2013 20:01, aktualizacja: 13.10.2022 10:18

Targi motoryzacyjne w Genewie będą areną premiery nowego Porsche 911 GT3. Jak już zapowiadaliśmy, oprócz tego modelu niemiecki producent publicznie ujawni również wyścigowe 911 GT3 Cup. Porsche świętuje 50. urodziny legendy w świetnym stylu.

Targi motoryzacyjne w Genewie będą areną premiery nowego Porsche 911 GT3. Jak już zapowiadaliśmy, oprócz tego modelu niemiecki producent publicznie ujawni również wyścigowe 911 GT3 Cup. Porsche świętuje 50. urodziny legendy w świetnym stylu.

„Najbardziej sportowy z modeli 911” otrzyma wolnossący silnik o mocy 475 KM. Stosunek mocy do masy na poziomie 3 kg/KM oznacza, że auto będzie ważyć 1425 kg.

Silnik cywilnego Porsche 911 GT3 to 3,8-litrowy 6-cylindrowy bokser osiągający moc maksymalną przy 8250 obr./min. Mimo, że baza motoru jest taka sama jak w przypadku jednostki montowanej w Carrerze S, silniki łączy znikoma ilość wspólnych części. Jednostkę napędową wyposażono m.in. w tytanowe korbowody, kute tłoki oraz specjalnie zaprojektowany wał korbowy i wałek rozrządu. Warto wspomnieć, że silnik nowego GT3 maksymalnie będzie można rozkręcić aż do 9000 obr./min.

Porsche 911 GT3 otrzyma dwie rewolucyjne zmiany w stosunku do poprzednika. Standardem będzie specjalnie przeprojektowana dla tego modelu 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK oraz system tylnych kół skrętnych. W zależności od prędkości tylne koła będą się skręcać w przeciwnym lub tym samym kierunku co koła przednie. Wszystko dla polepszenia precyzji prowadzenia.

2013 Porsche 911 GT3
2013 Porsche 911 GT3

Nowe wcielenie 911 GT3 będzie o 44 mm szersze w obszarze tylnej osi od Carrery S, a rzucającym się w oczy elementem charakterystycznym wersji będzie duży nieruchomy spojler. Poza tym auto otrzyma dynamiczne mocowanie silnika oraz w pełni zmienną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Warto wspomnieć również o aluminiowym podwoziu z możliwością regulacji oraz 20-calowych kutych felgach z centralną śrubą. W opcji będzie można zamówić również w pełni LED-owe reflektory.

Na koniec najważniejsze, czyli osiągi:

  • 0-100 km/h: 3,5 s,
  • 0-200 km/h: poniżej 12 s,
  • Prędkość maksymalna: 315 km/h.

Interesująca jest również informacja, że auto pokonało okrążenie Nürburgring Nordschleife w czasie poniżej 7 min. 30 s. Nowe 911 GT3 wejdzie do sprzedaży w Niemczech w sierpniu 2013 r. Wyceniono je na 137 303 euro (z podatkami).

[aktualizacja 5 marca]

W Sieci pojawiły się materiały wideo prezentujące nowe Porsche 911 GT3.

The new Porsche 911 GT3: First official driving shots

New 2014 Porsche 991 GT3 - Geneva Auto Show

[aktualizacja 6 marca]

Na nowych zdjęciach zamieszczonych w galerii poniżej możecie zobaczyć jak Porsche 911 GT3 i 911 GT3 Cup prezentują się na genewskim stoisku.

Światowa premiera podczas międzynarodowych targów samochodowych Motor Show w Genewie

Porsche świętuje 50 urodziny modelu 911 nowym GT3

Stuttgart. Najbardziej sportowy z modeli 911 będzie miał swoją premierę podczas międzynarodowych targów samochodowych w Genewie: będzie to nowe Porsche 911 GT3. W roku, w którym model 911 obchodzi swoje 50. urodziny, Porsche zaczyna pisać nowy rozdział w osiągach sportowych samochodów wyścigowych. Piąta generacja 911 GT3, zaprojektowana całkowicie od nowa, zajmie „pole position” wśród czystej krwi samochodów sportowych Porsche z silnikami wolnossącymi. Silnik typu boxer, skrzynia biegów, jak również nadwozie i podwozie, są kolejnym rozwinięciem koncepcji 911 GT3, przy imponującym skoku wydajności. Moc: 475 KM. Stosunek mocy do masy: 3,0 kg/KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h: 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna: 315 km/h. Czas okrążenia na Nürburgring Nordschleife: poniżej 7 min 30 sek. Tym, co wyróżnia model technologicznie, jest układ tylnych kół skrętnych, pierwszy raz użyty w produkcyjnym Porsche. Inną z cech wyróżniających auto są opcjonalne reflektory przednie w opcji full LED. Nowe 911 GT3 zachowuje wszystkie właściwości sportowego samochodu wyścigowego przy zwiększonej dynamice jazdy i praktyczności zastosowanych systemów oraz jeszcze większej, niż dotychczas, przyjemności z jazdy.

Napęd nowego 911 GT3 składa się z 3,8-litrowego silnika typu boxer (uzyskującego 475 KM/350 kW przy 8250 obrotach na minutę), dwusprzęgłowej skrzyni biegów Porsche (PDK) i wysoce efektywnego napędu na tylne koła. Sześciocylindrowy silnik bazuje na tej samej jednostce napędowej, co 911 Carrera S, pomimo to łączy je niewiele wspólnych części. Wszystkie inne komponenty, szczególnie wał korbowy1z3i wałek rozrządu, zostały specjalnie przystosowane lub zaprojektowane dla GT3. Na przykład: stworzone przez Porsche tytanowe korbowody lub kute cylindry. Podstawowe modyfikacje przygotowały grunt dla ekstremalnie wysokoobrotowego silnika, osiągającego aż do 9000 obrotów na minutę. Specjalnie opracowana została również dwusprzęgłowa skrzynia biegów Porsche, której charakterystyka odwołuje się bezpośrednio do sekwencyjnej skrzyni biegów samochodów wyścigowych, oferuje to kierowcy korzyści wynikające z wysokich osiągów i dynamiki.

W nowym GT3 Porsche pierwszy raz korzysta z układu aktywnego sterowania tylnymi kołami skrętnymi, aby osiągnąć jeszcze większą precyzję i dynamikę poprzeczną. Zależnie od prędkości, system skręca koła w tym samym lub przeciwnym kierunku do ustawienia kół przednich, poprawiając stabilność i zdolność manewrowania. Innymi nowymi modułami wspomagającymi dynamikę jazdy są: sterowana elektronicznie, w pełni zmienna blokada tylnego mechanizmu różnicowego oraz dynamiczne mocowanie silnika. Zupełnie nowe podwozie, wykonane w całości z aluminium, można nadal regulować w zakresie wysokości, zbieżności i nachylenia kół. Kontakt z nawierzchnią zapewniają nowe, 20-calowe kute felgi aluminiowe ze śrubą centralną.

911 GT3 bazuje na lekkim, ale jednocześnie sztywnym nadwoziu obecnej generacji 911 Carrera o konstrukcji stalowo-aluminiowej, posiadającej jednakże niezależne elementy przednie i tylne. Ponadto 911 GT3 jest o 44 mm szersze, niż 911 Carrera S w obszarze tylnej osi. Wyróżniającą cechą auta jest duży, nieruchomy tylny spojler, który poprzez zmniejszenie oporu powietrza i dodanie mocy wpływa w decydujący sposób na wzorcową wręcz aerodynamikę nowego 911 GT3.

W rezultacie nowe 911 GT3 ustanawia nowe rekordy wydajności. Przy starcie z miejsca i pełnym przyspieszeniu auto osiąga prędkość 100 km/h po 3,5 sek., a 200 km/h - w mniej niż 12 sek. Maksymalna prędkość na siódmym, najwyższym biegu w zaadaptowanej w całkowicie nowy sposób dwusprzęgłowej skrzyni biegów PDK wynosi 315 km/h. Czas okrążenia na Nürburgring Nordschleife, który dla nowego 911 GT3 wynosi poniżej 7 min. 30 sek., robi wielkie wrażenie.2z3Nowe Porsche 911 GT3 zostanie wprowadzone na rynek w sierpniu 2013 roku i będzie kosztowało w Niemczech 137 303 euro (z VAT i wyposażeniem na tamtejszy rynek).

  • 2013 Porsche 911 GT3
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • 2013 Porsche 911 GT3
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29] 2013 Porsche 911 GT3

Źródło: Porsche

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)