Partnerstwo Toyoty i Suzuki potwierdzone

Dwie kolejne firmy związały się tym razem nieco luźniej niż Nissan i Mitsubishi partnerstwem polegającym na wymianie technologii z dziedziny ekologii oraz informatyki.

Obraz
Marcin Łobodziński

Na początku roku Toyota Motor Corporation ogłosiła przejęcie w całości Daihatsu, jednego z liderów w dziedzinie produkcji samochodów segmentu A. Ta mało popularna w Europie firma będzie pomagała gigantowi w stworzeniu nowego modelu miejskiego samochodu, a także aut kompaktowych na rynki rozwijające się. Daihatsu ma także za zadanie wdrażać nowe technologie obniżające zużycie paliwa i koszty eksploatacji samochodu.

Do pomocy Toyota wzięła Suzuki, które jakby nie patrzeć, również należy do producentów ze ścisłej czołówki w segmencie małych, tanich i ekonomicznych pojazdów. Wystarczy przejechać się którymkolwiek nowym modelem tej marki, by doświadczyć niespotykanej u innych lekkości konstrukcji i niesamowitej ekonomii jazdy, przy zachowaniu dość tradycyjnych rozwiązań technicznych w silnikach.

Dziś Szef Toyoty, Akio Toyoda oraz prezes Suzuki Motor Corporation, Osamu Suzuki podali sobie rękę i zapewnili pomoc w rozwoju ekonomicznych modeli, a jednocześnie uczciwą rywalizację w tej dziedzinie na światowych rynkach. Warto zaznaczyć, że Osamu Suzuki cztery miesiące temu podał się do dymisji w związku z aferą dotyczącą przekłamań na zużyciu paliwa i jak się okazuje nie odszedł ze stanowiska jak zapowiadano w czerwcu tego roku.

Obie firmy stają przed wyzwaniem tworzenia pojazdów przyszłości, czyli ekonomicznych, autonomicznych, bezpiecznych, a także mocno skomunikowanych z otoczeniem i nafaszerowanych multimediami. Razem szukają nowych partnerów, zwłaszcza w branży informatycznej.

Suzuki czerpie z tego, że Toyota jest najbardziej wiarygodną firmą motoryzacyjną na świecie, a także największym światowym producentem. Jest również jedną z najbardziej cenionych marek przez klientów, zawsze będąca w czołówce wszelkich branżowych rankingów i słynącą z niezawodności swoich produktów. Jednak szczególnie podkreślana jest wiarygodność i pewnie nieprzypadkowo.

Suzuki równo rok temu zakończyło partnerstwo z Volkswagenem. Japoński producent nie mógł się porozumieć z niemieckim gigantem w sprawie wymiany technologii. Suzuki straciło na tym nie tylko honor, ale i pieniądze, ponieważ było zmuszone wykupić swoje akcje sprzedane Volkswagenowi.

Na konferencji prasowej w siedzibie Toyoty, szef tej firmy zadeklarował chęć wymiany technologii wodorowej i hybrydowej również z innymi firmami, co już zresztą czyni współpracując w tej dziedzinie z Mazdą. Ponadto, zależy im na rynkach wschodzących, gdzie ważną rolę odgrywa Daihatsu, a także na standaryzacji samochodów. Suzuki ma pomóc Toyocie w dziedzinie IT, przynajmniej do czasu znalezienia bardziej doświadczonego partnera. Jego firma chce się rozwijać także w dziedzinie robotyki i autonomii.

Warto zauważyć, że Toyota konkurująca z gigantycznym koncernem Volkswagena ma już licznych partnerów. Obecnie trwają prace nad wspólnym z BMW samochodem sportowym. Ponadto, Toyota otrzymuje silniki wysokoprężne od niemieckiego producenta. Mazda korzysta z wiedzy na temat produkcji aut, a także z technologii hybrydowej Toyoty, wymieniając się doświadczeniami w dziedzinie silników benzynowych typu Skyactiv. Toyota współpracuje także z koncernem PSA w segmencie niewielkich aut dostawczych, czego owocem jest nowy model Proace.

Japońska firma niedawno związała się z firmą Microsoft, która pomoże rajdowemu zespołowi Gazoo Racing w komunikacji w zespole. Tak powstała spółka Toyota Connected, której zadaniem jest tworzenie nowych produktów do gromadzenia i analizy zbiorów danych o działaniu samochodów podczas ich rzeczywistego użytkowania. Dane te będą służyć do poprawy jakości produktów, ich bezpieczeństwa, zadowolenia klienta z posiadanego auta i przyjemności z jazdy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯