Papież Franciszek sprzedał swoje lamborghini. Ktoś grubo "przepłacił"

Papieskie lamborghini wystawione na aukcję charytatywną w Monako zostało sprzedane za 715 tys. euro. Sprawdźmy, ile ktoś za nie "przepłacił" (oczywiście w szczytnym celu).

To lamborghini nigdy nie było prowadzone przez swojego właściciela - przynajmniej oficjalnie - ale drugiego takiego nie znajdziecie.To lamborghini nigdy nie było prowadzone przez swojego właściciela - przynajmniej oficjalnie - ale drugiego takiego nie znajdziecie.
Źródło zdjęć: © fot. East News / Laski Diffusion
Marcin Łobodziński

W ubiegłym roku białe lamborghini huracán RWD zostało podarowane papieżowi Franciszkowi przez producenta włoskich supersamochodów. Egzemplarz został wykonany w jednym egzemplarzu w programie Ad Person jako wersja specjalna dla głowy Kościoła Katolickiego. Biały lakier Bianco Monocerus przyozdobiono paskami o nazwie Giallo Tiberin. Kolorystyka nawiązuje więc do barw papieskich.

Natomiast nie do końca wersja samochodu odpowiada osobie. Wściekła 580-konna bestia ma napęd na tylną oś, przez co jest diabelsko narowista, gdy pojechać nią szybciej.

Dom aukcyjny RM Sotheby's oszacował cenę superauta na ok. 180 tys. euro, gdyż jest to wersja specjalna, jedyna w swoim rodzaju. Informacja jest o tyle dziwna, że taki samochód startuje z ceną od poziomu ok. 220 tys. euro, a mówimy o nieużywanym egzemplarzu.

Tym bardziej niezrozumiałe jest to, że spodziewano się, iż białe "lambo" zostanie sprzedane za ok. 250-350 tys. euro, co daje ładną sumkę 1-1,5 mln zł, ale też i zwyczajną cenę rynkową bogato wyposażonej wersji na indywidualne zamówienie. Przeliczono się, być może w pełni świadomie, tyle że w drugą stronę.

Samochód na aukcji w Monako został sprzedany za - bagatela! – 715 tys. euro, co po przeliczeniu daje kwotę ok. 3,05 mln zł. Pieniądze zostaną rozdzielone dla potrzebujących. 70 proc. kwoty trafi do zniszczonej Niniwy w Iraku. Po 10 proc. natomiast do następujących organizacji: Amici per il Centrafrica Onlus, Groupe International Chirurgiens Amis de la Main i wspólnoty związanej z postacią papieża Jana XXIII.

Lamborghini Huracan RWD został wykonany przez dział Ad Person, specjalizujący się w wersjach na indywidualne zamówienie.
Lamborghini Huracan RWD został wykonany przez dział Ad Person, specjalizujący się w wersjach na indywidualne zamówienie. © fot. East News / Laski Diffusion

Nas od strony motoryzacyjnej bardziej interesuje to, ile ktoś "przepłacił" za auto, a konkretnie: co mógłby kupić, gdyby z taką walizką pieniędzy udał się do salonu Lamborghini.

Za około 330 tys. euro można zamówić Lamborghini Huracána Performante, czyli szczytową wersję tego samego modelu, ale z silnikiem o mocy 640 KM i wyścigowym niemal układem jezdnym oraz napędem na cztery koła. Dokładając koleje 230 tys. euro, można jeździć samochodami Lamborghini cały rok, bo w garażu postawicie drugi - SUV o nazwie Urus z 650-konnym silnikiem i również z napędem na cztery koła.

Za niespełna 500 tys. euro kupicie także 740-konnego, większego i szybszego Lamborghini Aventadora S lub jego otwartą odmianę Roadster. Gdybyście się dobrze dogadali z dilerem, sprzedałby wam w pakiecie wspomnianego Urusa i zmieścilibyście w kwocie zaoferowanej za papieski egzemplarz.

U góry 640-konna wyścigówka na lato (Lamborghini Huracan Performante), a na dole 650-konny SUV na trudne warunki (Lamborghini Urus). Za ten zestaw zapłacicie mniej niż 600 tys. euro.
U góry 640-konna wyścigówka na lato (Lamborghini Huracan Performante), a na dole 650-konny SUV na trudne warunki (Lamborghini Urus). Za ten zestaw zapłacicie mniej niż 600 tys. euro. © fot. mat. prasowe

Podsumowując, za takie pieniądze, za jakie sprzedano lamborghini papieża Franciszka, można kupić dwa różne modele tej marki i to wcale nie w podstawowych wersjach. Tyle tylko, że żaden z nich nie będzie miał takiej historii i takiego pierwszego właściciela. Do tego ten wyjątkowy biały egzemplarz z pewnością jeszcze zyska na wartości.

Oczywiście nie twierdzę, że ktoś kupując papieskie "lambo" w jakimkolwiek stopniu przepłacił, ale te proste wyliczenia pokazują, jak wielką wartość mają bardzo drogie samochody, jeżeli mają za sobą jakąkolwiek, choćby kilkumiesięczną wyjątkową historię.

Wybrane dla Ciebie
Nasser Al-Attiyah gotowy do Dakaru. Legendarny kierowca przyjechał do Polski
Nasser Al-Attiyah gotowy do Dakaru. Legendarny kierowca przyjechał do Polski
Stellantis wprowadzi kolejnego SUV-a. To może być hit
Stellantis wprowadzi kolejnego SUV-a. To może być hit
Renault pokazało nowego Trafica. Jest elektryczny i zaskakuje zasięgiem
Renault pokazało nowego Trafica. Jest elektryczny i zaskakuje zasięgiem
Kia Niro tylko jako hybryda. Kolejna wersja wypadła z oferty
Kia Niro tylko jako hybryda. Kolejna wersja wypadła z oferty
Coraz większy problem na stacjach. Branża apeluje o działania
Coraz większy problem na stacjach. Branża apeluje o działania
Stellantis apeluje do UE. Chodzi o limity emisji spalin
Stellantis apeluje do UE. Chodzi o limity emisji spalin
Ma być zmiana w mandatach z fotoradarów. Rząd chce czegoś innego niż RPO
Ma być zmiana w mandatach z fotoradarów. Rząd chce czegoś innego niż RPO
To już jest koniec. Ostatni Ford Focus wyjechał z fabryki
To już jest koniec. Ostatni Ford Focus wyjechał z fabryki
Obowiązek od stycznia. Opłata za stare auto. Miasto ma wyliczenia
Obowiązek od stycznia. Opłata za stare auto. Miasto ma wyliczenia
Wideo: Polski zestaw niemal wylądował na boku. Czesi szybko zatrzymali kierowcę
Wideo: Polski zestaw niemal wylądował na boku. Czesi szybko zatrzymali kierowcę
Utrudnienia na Zakopiance. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Utrudnienia na Zakopiance. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Najdłuższy odcinek pomiaru prędkości w Polsce. Kamery już są montowane
Najdłuższy odcinek pomiaru prędkości w Polsce. Kamery już są montowane