Tankujesz diesla albo 95? Na Orlenie jest nowa oferta

Najpopularniejsze dotychczas paliwa dostępne na stacjach sieci Orlen zostały zastąpione nowymi produktami. Od dziś zamiast najtańszych 95 i ON kupimy Efecta 95 i Efecta Diesel. Dzięki nim samochody mają mniej palić.

Od 11 kwietnia 2018 roku na Orlenie nie będzie można już kupić benzyny EuroSuper 95 i oleju napędowego Ekodiesel UltraOd 11 kwietnia 2018 roku na Orlenie nie będzie można już kupić benzyny EuroSuper 95 i oleju napędowego Ekodiesel Ultra
Źródło zdjęć: © Fot. Jakub Tujaka
Jakub Tujaka

Przedstawiciele koncernu Orlen poinformowali, że najnowsze wymogi dotyczące składu i jakości paliw, a także chęć wzbogacenia oferty o nowe produkty, doprowadziły do poważnych zmian na stacjach. Od 11 kwietnia 2018 roku na Orlenie nie będzie można już kupić benzyny EuroSuper 95 i oleju napędowego Ekodiesel Ultra. Dystrybutory na stacjach będą dostarczać najnowsze na rynku paliwa Efecta, które oprócz standardowych norm, spełniają szereg rygorystycznych testów i badań, które potwierdzają założenia pomysłodawców.

W dzisiejszych czasach paliwo nie służy tylko do zasilania silnika. Stanowi ono też element smarujący, a także ma funkcję oczyszczania silnika. Według informacji podanych przez producenta, Efecta 95 usuwa do 65 proc. osadów nagromadzonych w silniku, a także w 98 proc. zapobiega powstawaniu nowych zanieczyszczeń.

Obraz
© Fot. Jakub Tujaka

Produkt ma też za zadanie chronić podzespoły silnika przed korozją i nadmiernym zużyciem. Oba rodzaje paliw były testowane zarówno na pojazdach fabrycznie nowych, a także na autach używanych. Są bezpieczne dla wszystkich pojazdów silnikowych.

Jeśli chodzi o paliwo Efecta Diesel, to oprócz dbania o silnik, płyn ten ma za zadanie utrzymywać w czystości elementy układu paliwowego. Wyniki niezależnych badań dowiodły, że Efecta Diesel potrafi usunąć połowę osadów w silniku już po pierwszym zatankowaniu do pełna.

Według producenta, regularna jazda na tym paliwie pozwala na przywrócenie pierwotnej wydajności wtryskiwaczy, a także paliwo to ma ułatwiać pracę pomp i wtryskiwaczy, poprzez zmniejszenie tarcia i zapobieganie korozji.

Obraz
© Fot. Jakub Tujaka

Co ważne, specjalny czynnik zawarty w nowym paliwie ułatwia jego tankowanie poprzez fakt, że ograniczono pienienie się tej cieczy.

Warto wiedzieć też, że najnowsza oferta paliwowa sieci Orlen przeszła badania prowadzone przez laboratoria firmy SGS, czyli światowego lidera i innowatora w dziedzinie kontroli, badań i certyfikacji. Swój udział w testach produktowych miała też firma BOSMAL, która miała za zadanie sprawdzenie nowych paliw w warunkach codziennej eksploatacji w ruchu miejskim, a także na autostradzie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł