Opel Adam OPC - czy turbomaluch wejdzie na rynek? [aktualizacja]

W ciągu kilkunastu ostatnich lat segment hot hatchy podzielił się na trzy części i do gry weszły także najmniejsze auta dostępne na rynku. Do walki wśród nich może dołączyć także najmniejsze dziecko europejskiego oddziału koncernu General Motors, czyli Opel Adam.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W ciągu kilkunastu ostatnich lat segment hot hatchy podzielił się na trzy części i do gry weszły także najmniejsze auta dostępne na rynku. Do walki wśród nich może dołączyć także najmniejsze dziecko europejskiego oddziału koncernu General Motors, czyli Opel Adam.

Trudno jednoznacznie wskazać moment, w którym segment hot hatchy się podzielił i stał się częścią rynku motoryzacyjnego, grupującą auta segmentów A, B oraz C. Zaczęło się od Golfa GTI, a więc auta kompaktowego, później dołączyły mniejsze. Doskonałym tego przykładem jest obecna gama Renault: Megane, Clio oraz Twingo oferowane są w wersjach RS.

Opel także skłania się w stronę francuskiej marki - najprawdopodobniej dołączy do swojej oferty Adama OPC. Podobno obecnie europejski oddział koncernu GM rozważa wprowadzenie na rynek takiego modelu.

Obraz

Dieter Metz, szef inżynierów Opla, zdradził, że konstrukcja modelu Adam z łatwością wytrzyma moc jednostki napędowej Corsy OPC. Mowa o czterocylindrowym turbodoładowanym silniku o pojemności 1,6 l, produkującym 192 KM oraz 230 Nm momentu obrotowego.

Jeśli Adam OPC faktycznie zostałby wyposażony w ten motor, byłby sporo mocniejszy od Fiata 500 Abarth, nawet z pakietem Essessee (160 KM), i Twingo RS (133 KM).

Co ciekawe, przy okazji tej wypowiedzi Metza wyszła na jaw informacja, że Adam w cywilnej wersji dostępny będzie także z turbodoładowanym trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 l. Jednostka ta miałaby być oferowana w dwóch wersjach, o mocy powyżej oraz poniżej 100 KM.

[aktualizacja 11 listopada]

Opel poinformował o tym, że zawiesza prace nad elektryczną wersją modelu Adam. Co ciekawe, usportowiona odmiana OPC nadal jest w planach europejskiej marki koncernu General Motors. Biorąc pod uwagę realia dzisiejszego rynku motoryzacyjnego, rezygnacja z budowy małego mieszczucha z napędem elektrycznym i jednoczesne podtrzymanie prac nad jego wersją sportową, to dość niecodzienny zabieg.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy