Oficjalny debiut Hongqi w Polsce. Luksus po chińsku

Podczas tegorocznych targów Poznań Motorshow 2025 Polacy po raz pierwszy mogli z bliska zobaczyć samochody marki Hongqi – najstarszego i najbardziej prestiżowego producenta aut luksusowych z Chin.

Hongqi H9
Hongqi H9
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hongqi

Choć początkowo Hongqi produkowała auta wyłącznie dla najwyższych urzędników państwowych, dziś jej modele dostępne są w 97 krajach. W 2024 roku koncern FAW Group, do którego należy Hongqi, wyprodukował ponad 3,2 mln pojazdów, z czego ponad 400 tys. sygnowanych właśnie tą marką. Wśród projektantów Hongqi znajduje się m.in. Giles Taylor, były szef designu Rolls-Royce, który obecnie odpowiada za stylistykę.

W Polsce marka Hongqi jest mało znana, choć samochody te importowała firma Iconic Motors. Jednak debiut w Poznaniu to jednocześnie debiut oficjalnej dystrybucji tych samochodów przez spółkę Asian Automotive Distribution Center.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Relacja z Poznań Motor Show 2025 z Salonu Premier Otomoto

W polskiej ofercie debiutują cztery modele:

  • Hongqi HS3 – kompaktowy SUV (4,65 m długości) dostępny z silnikami 1.5 i 2.0 (252 KM), napędem na cztery koła i dynamicznymi osiągami (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 7 sekund). Ceny startują od 139 900 zł.
  • Hongqi HS5 – luksusowy SUV klasy średniej (4,76 m), zaprojektowany przez Italdesign, z silnikiem 2.0 i napędem AWD. Ceny od 159 900 zł.
  • Hongqi H5 – elegancka limuzyna (4,99 m), wyróżniająca się charakterystycznym grillem i nowoczesnym wnętrzem. Dostępna od 163 900 zł.
  • Hongqi H9 – flagowa limuzyna (5,14 m), która konkuruje z niemieckimi gigantami segmentu premium. Oferuje m.in. fotele z masażem, czterostrefową klimatyzację, aktywną redukcję hałasu i pneumatyczne zawieszenie. Ceny od 284 900 zł.

Plany i serwis

Pierwsze samochody Hongqi z AADC pojawią się na polskich drogach pod koniec drugiego kwartału 2025 roku. Do końca roku przewidziano dostawę około tysiąca aut oraz uruchomienie 10 salonów w największych miastach. Każdy z punktów sprzedaży będzie oferował pełne zaplecze serwisowe, a wszystkie modele objęte zostaną 5-letnią gwarancją (do 150 tys. km).

Strategia cenowa Hongqi zakłada oferowanie bogato wyposażonych samochodów w cenach, w których konkurencja sprzedaje podstawowe wersje swoich modeli. Hongqi stawia na połączenie luksusu, innowacji i konkurencyjności.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (14)