Marka SWM debiutuje w Polsce. Nie zgadniecie z jakiego kraju

Marka SWM oficjalnie wchodzi na polski rynek. Podczas targów Poznań Motor Show 2025 zaprezentowano trzy modele SUV-ów, które mają skusić klientów atrakcyjnymi cenami i bogatym wyposażeniem. Importem i dystrybucją pojazdów zajmie się spółka AADC, która do końca roku planuje uruchomić 20 punktów dealerskich w całym kraju.

SWMSWM G01F
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | SWM
Marcin Łobodziński

SWM to marka należąca do chińskiej grupy Shineray, która poza motoryzacją działa też w przemyśle maszyn rolniczych i usługach finansowych. Co ciekawe, SWM ma włoskie korzenie – w 2014 roku Shineray przejęło znanego producenta motocykli z Włoch i od 2016 roku rozwija również linię samochodów osobowych. Tam też odbywa się produkcja.

Samochody SWM objęte są pięcioletnią gwarancją producenta. Sprzedaż w Polsce ruszy w trzecim kwartale 2025 roku. Do końca roku importer planuje dostarczyć pierwsze 800 sztuk, a do końca 2026 roku rozbudować sieć do 40 salonów. Wszystkie punkty sprzedaży mają dysponować również zapleczem serwisowym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział

Trzy SUV-y w bardzo atrakcyjnych cenach

W ofercie debiutują trzy modele: SWM G03F, G01F i G05. Najtańszy z nich, siedmioosobowy G03F, kosztuje od 94 900 zł. To SUV o długości 4,6 m, wyposażony w wolnossący silnik 1.5 o mocy 110 KM i pięciobiegową skrzynię manualną. Bagażnik w konfiguracji pięciomiejscowej ma mieć pojemność 705 litrów.

Model G01F to już bardziej komfortowa propozycja z turbodoładowanym silnikiem 1.5 (139 KM), automatem 7DCT i bogatym wyposażeniem – od panoramicznego dachu po podgrzewaną tylną kanapę. Jego ceny zaczynają się od 119 900 zł.

Najdroższy i najbardziej przestronny jest SWM G05 – siedmioosobowy SUV o stylistyce nawiązującej do minivana i długości 4,75 m. Bagażnik ma mieć 136/564/1920 litrów pojemności w zależności od konfiguracji wnętrza. Również jest napędzany turbodoładowanym silnikiem 1.5 (150 KM) i wyposażony w automat. Kosztuje od 129 900 zł.

Importer zapewnia, że wszystkie modele oferowane w Polsce będą miały systemy Android AutoApple CarPlay, a także pełne menu w języku polskim.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥