WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Obraz

Odświeżone mechanicznie Subaru BRZ (2017)

Subaru BRZ, czyli bliźniak Toyoty GT86 przeszedł właśnie facelifting. Jednak w tym aucie nie tyle zmiany wizualne, co mechaniczne mają większe znaczenie.

Nowe Subaru BRZ poznacie po nieco zmienionych zderzakach i światłach diodowych zarówno z przodu jak i z tyłu. Zmiany są jednak na tyle nieduże, a samochód tak rzadko spotyka się na polskich drogach, że trudno będzie rozpoznać odświeżone BRZ na pierwszy rzut oka. Natomiast łatwo, zaglądając do wnętrza. Trzeba tylko zapamiętać, że kierownica w nowej odsłonie ma przyciski do sterowania radiem i usprawnionym systemem multimedialnym, natomiast starsza ich nie miała. Nowością jest również niewielki, 4,2-calowy ekranik umieszczony na tablicy wskaźników. Na nim prezentowane są informacje dotyczące samochodu i jazdy, m. in. wskaźnik przeciążenia, czas przejazdu okrążenia czy temperatura oleju silnikowego. Zdaniem Subaru, w nowej wersji lepsze są fotele i materiały wykończeniowe. Jednak tak jak wspomniałem na początku, ważniejsze zarówno dla marki jak i klientów będą zmiany mechaniczne poczynione w tym aucie.

Obraz

Zacznijmy od serca samochodu, czyli silnika, w którym modyfikacji poddano układ rozrządu oraz kolektory – dolotowy i wydechowy. Wszystko miało na celu poprawienie procesu spalania mieszanki, natomiast w efekcie dało dodatkowe 5 KM mocy i 7 Nm momentu obrotowego. Zatem 205 KM i 212 Nm będzie trafiało na tylną oś poprzez zmodyfikowaną skrzynię biegów o szerszym zakresie przełożeń, skrócono natomiast przełożenie główne. Tylna oś jest wyposażona seryjnie w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen.

Obraz

Subaru obiecuje również gruntowne zmiany zawieszenia – m. in. nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Karoserię usztywniono specjalnymi rozpórkami. W ramach dodatkowo płatnej opcji Performance Pack, oferowane będą amortyzatory sportowe Sachs wraz z układem hamulcowym o zwiększonej wydajności firmowanym przez Brembo i felgami 17-calowymi o szerokości 7,5 cala zamiast 7 cali. Nad kierowcą podczas szybkiej jazdy ma czuwać przeliczony na nowo system ESP z nowym trybem torowym, który jeszcze bardziej poprawi osiągi. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w przeciwieństwie do swej siostry Toyoty GT86, Subaru BRZ to auto skierowane do kierowców, którzy oczekują możliwie najlepszego prowadzenia i osiągów na torze. Toyota jest przeznaczona raczej dla miłośników jazdy bokiem, a nie na czas.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km