Odświeżone mechanicznie Subaru BRZ (2017)
Subaru BRZ, czyli bliźniak Toyoty GT86 przeszedł właśnie facelifting. Jednak w tym aucie nie tyle zmiany wizualne, co mechaniczne mają większe znaczenie.
Nowe Subaru BRZ poznacie po nieco zmienionych zderzakach i światłach diodowych zarówno z przodu jak i z tyłu. Zmiany są jednak na tyle nieduże, a samochód tak rzadko spotyka się na polskich drogach, że trudno będzie rozpoznać odświeżone BRZ na pierwszy rzut oka. Natomiast łatwo, zaglądając do wnętrza. Trzeba tylko zapamiętać, że kierownica w nowej odsłonie ma przyciski do sterowania radiem i usprawnionym systemem multimedialnym, natomiast starsza ich nie miała. Nowością jest również niewielki, 4,2-calowy ekranik umieszczony na tablicy wskaźników. Na nim prezentowane są informacje dotyczące samochodu i jazdy, m. in. wskaźnik przeciążenia, czas przejazdu okrążenia czy temperatura oleju silnikowego. Zdaniem Subaru, w nowej wersji lepsze są fotele i materiały wykończeniowe. Jednak tak jak wspomniałem na początku, ważniejsze zarówno dla marki jak i klientów będą zmiany mechaniczne poczynione w tym aucie.
Zacznijmy od serca samochodu, czyli silnika, w którym modyfikacji poddano układ rozrządu oraz kolektory – dolotowy i wydechowy. Wszystko miało na celu poprawienie procesu spalania mieszanki, natomiast w efekcie dało dodatkowe 5 KM mocy i 7 Nm momentu obrotowego. Zatem 205 KM i 212 Nm będzie trafiało na tylną oś poprzez zmodyfikowaną skrzynię biegów o szerszym zakresie przełożeń, skrócono natomiast przełożenie główne. Tylna oś jest wyposażona seryjnie w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen.
Subaru obiecuje również gruntowne zmiany zawieszenia – m. in. nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Karoserię usztywniono specjalnymi rozpórkami. W ramach dodatkowo płatnej opcji Performance Pack, oferowane będą amortyzatory sportowe Sachs wraz z układem hamulcowym o zwiększonej wydajności firmowanym przez Brembo i felgami 17-calowymi o szerokości 7,5 cala zamiast 7 cali. Nad kierowcą podczas szybkiej jazdy ma czuwać przeliczony na nowo system ESP z nowym trybem torowym, który jeszcze bardziej poprawi osiągi. W tym miejscu warto zaznaczyć, że w przeciwieństwie do swej siostry Toyoty GT86, Subaru BRZ to auto skierowane do kierowców, którzy oczekują możliwie najlepszego prowadzenia i osiągów na torze. Toyota jest przeznaczona raczej dla miłośników jazdy bokiem, a nie na czas.