Opel zapowiada nową Mokkę. Zyska elektryczny napęd, ale straci X z nazwy

Opel oficjalnie zapowiedział drugą generację swojego crossovera. Auto będące technicznym bliźniakiem Peugeota 2008 ma zaskakiwać stylistyką i elektrycznym napędem. Co ciekawe, powrócono też do pierwotnej nazwy, rezygnując z litery "X" dodanej po faceliftingu.

Linie Mokki zdecydowanie przypominają koncept Experimental GT-X.Linie Mokki zdecydowanie przypominają koncept Experimental GT-X.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Na razie poznaliśmy wyłącznie wygląd lini bocznej nadwozia. Karoseria zakamuflowana zieloną grafiką podkreśla zapewne ekologiczny charakter modelu. Warto bowiem zauważyć, że Opel zamierza oferować Mokkę - podobnie jak Corsę - także z elektrycznym napędem.

Wprawne oko w liniach najnowszej odsłony może dostrzec inspirację konceptem Experimental GT X zaprezentowanym w 2019 roku. Rzut oka na jego fotografie może dać nam ogląd na to, czego powinniśmy spodziewać się po nowej Mokce.

W kwestiach technicznych nie ma żadnych niespodzianek. Auto bazuje na platformie CMP. Będzie więc dzielić rozwiązania techniczne z Peugeotem 208, Oplem Corsą, Peugeotem 2008 i DS3 Crossback. Oznacza to zapewne silniki 1.2 PureTech oraz coraz szerzej stosowany elektryczny napęd o mocy 136 KM.

Zasilanie prądem to absolutna nowość w crossoverach Opla. Trudno jednak dziwić się takiemu krokowi, skoro rozwiązanie to jest już z powodzeniem stosowane w konstrukcyjnie zbliżonym DS3 Crossback E-Tense i Peugeocie e-2008.

Poprzednia generacja modelu Mokka była produkowana od 2012 roku. 4 lata później auto przeszło lifting i zmieniło nazwę na Mokka X. Druga generacja znów będzie tylko Mokką. Czy równie udaną i popularną co poprzednik? Tego dowiemy się w najbliższych miesiącach. Rynkowy debiut nastąpi bowiem jeszcze w tym roku.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥