Nowy Nissan 370Z Roadster

Nowy Nissan 370Z Roadster
Bartosz Pokrzywiński

05.02.2010 14:30, aktual.: 02.10.2022 20:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Fani samochodów sportowych, którzy cierpliwie oczekiwali na pojawienie się w Europie nowego 370Z Roadster będą musieli poczekać jeszcze chwilę, aby cieszyć się wiatrem we włosach... dokładnie 20 sekund. Tyle bowiem trwa cała procedura składania dachu w nowym roadsterze od Nissana.

Japoński producent utrzymuje, że otwarta wersja 370Z została od początku zaprojektowana jako roadster, nie jest to jedynie 370Z Coupe z odciętym dachem. W porównaniu do swojego poprzednika, a więc modelu 350Z Roadster, nowa Zetka jest lżejsza aż o 97 kilogramów, przy czym tylko o 28 kilogramów cięższa od wersji ze sztywnym dachem.

Wzrost masy jest oczywiście związany z zamontowaniem całego  systemu podnoszenia brezentowego dachu, który dostępny jest w dwóch kolorach: czarnym i bordowym, oraz z zamontowaniem dodatkowych usztywnień konstrukcji.

Urosło nadwozie, zwiększył się rozstaw osi, a sam silnik V6 o pojemności 3.7-litra został osadzony o 15mm niżej w stosunku do poprzednika, wszystko oczywiście w celu poprawy właściwości jezdnych.

Obraz

Wielokrotnie nagradzana 24-zaworowa V-szóstka produkuje 328 koni mechanicznych i 363 Nm momentu obrotowego, spełniając przy tym normy emisji spalin Euro 5. 370Z Roadster będzie dostępny z dwoma skrzyniami biegów, sześciobiegową manualną przekładnią z systemem Synchro Rev Control, który automatycznie kontroluje obroty silnika dostosowując je do poziomu odpowiadającemu wybieranemu przełożeniu. W efekcie zmiana jest bardziej płynna.

Za dopłatą można zamówić również siedmiobiegowy automat z możliwością zmiany przełożeń za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą. Automat również posiada bardzo podobny system kontroli obrotów, Downshift Rev Matching otwierający na chwilę przepustnicę przy redukcji biegu.

Obraz

Przekładnia manualna pozwala Roadsterowi przyspieszać od zera do setki w 5.5-sekundy (Coupe w 5.3 s.), przy czym spalanie wynosi 11.2-litra na setkę, a emisja CO2 jest na poziomie 262 g/km. Ku mojemu zaskoczeniu automat jest wolniejszy, setka w 5.8-sekundy, ale pozwala zaoszczędzić na benzynie, Nissan z siedmiobiegową skrzynią spala bowiem 10.9-litra na sto kilometrów i emituje 254 g CO2 na jeden przejechany kilometr.

Prędkość maksymalna w obu wariantach wynosi natomiast tyle samo co w przypadku Coupe, czyli 250 kilometrów na godzinę.

W wyposażeniu standardowym nowy 370Z Roadster posiada 18-calowe felgi, sportowe hamulce, elektrycznie regulowane fotele, Bluetooth, sterowanie radiem i telefonem za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Za dopłatą otrzymamy również podgrzewane i wentylowane fotele wykończone skórzano-ażurową tapicerką, tempomat, nagłośnienie BOSE ze zmieniarką na sześć płyt, wspomniany wcześniej system Synchro Rev Control oraz układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu. Co ciekawe mapy nawigacji  dostępnej z odtwarzaczem DVD oraz 40-gigabajtowym dyskiem, zajmują wraz z całym oprogramowaniem ponad 30 GB, gdyż na muzykę pozostaje nam 9.3 giga.

Za Roadstera przyjdzie nam zapłacić od 203.550 złotych, sprzedaż w Europie (w tym w Polsce) rusza w marcu tego roku. W sam raz na uczczenie 40-lecia serii "Z".[block position="inside"]9305[/block]

Źródło: Nissan

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)