Nowy Mercedes klasy S - technologia w służbie lenistwu?

Wprawdzie oficjalna premiera nowego Mercedesa klasy S jeszcze nie nastąpiła, a w sieci nie ujawniono żadnych przełomowych zdjęć szpiegowskich, a już poznaliśmy szczegółowe dane dotyczące nowoczesnego wyposażenia montowanego we flagowej limuzynie niemieckiego koncernu.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wprawdzie oficjalna premiera nowego Mercedesa klasy S jeszcze nie nastąpiła, a w sieci nie ujawniono żadnych przełomowych zdjęć szpiegowskich, a już poznaliśmy szczegółowe dane dotyczące nowoczesnego wyposażenia montowanego we flagowej limuzynie niemieckiego koncernu.

W aucie pojawi się nowa generacja systemu Distronic Plus, czyli aktywnego tempomatu, który będzie współpracował z asystentem jazdy Steering Assist. Ten z kolei automatycznie rozpoznaje, kiedy kierowca zdejmie dłonie z kierownicy i utrzymuje auto w linii prostej. Całość ma działać w przedziale pomiędzy prędkościami 30-199 km/h, a więc dość spory zakres.

Obraz

Krótko mówiąc, auto będzie samo przyspieszało, zwalniało oraz utrzymywało odpowiedni tor jazdy. Ponadto nowa klasa S zostanie wyposażona w system awaryjnego hamowania, który rozpoznaje zagrożenia w ruchu drogowym i jeśli kierowca sam nie zareaguje, to do prędkości 72 km/h auto samoczynnie zahamuje, by uniknąć kolizji.

Pojawi się także funkcja czytania znaków rozpoznająca ograniczenia prędkości, zmiany w pasach jazdy (zwężenia itp.) oraz zakazy wjazdu. Mało tego, auto nieustannie ma monitorować zachowanie kierowcy, badając stan jego zmęczenia w zakresie prędkości 59-199 km/h. Coś jeszcze?

Obraz

Tak, nowe auto ma samo parkować, jednak to nie jest niczym nowym. Ciekawostką będzie system monitorujący przestrzeń za pojazdem, który pilnuje, by nic nie wjechało w tył flagowego Mercedesa. Jeśli jakieś auto podjeżdża do tylnego zderzaka ze zbyt dużą prędkością, Mercedes włączy światła awaryjne, a po ewentualnym uderzeniu automatycznie zablokowane zostaną hamulce, by np. w korku nie uderzyć w kolejny pojazd.

Szkoda tylko, że auto samo nie zarobi na swój zakup, wtedy byłoby już idealnie. Ciągle jednak trudno pozbyć się pytania - skoro klasa S będzie aż tak "inteligentna", to jaką rolę ma odgrywać kierowca?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯