Nowy Mercedes klasy S - technologia w służbie lenistwu?

Wprawdzie oficjalna premiera nowego Mercedesa klasy S jeszcze nie nastąpiła, a w sieci nie ujawniono żadnych przełomowych zdjęć szpiegowskich, a już poznaliśmy szczegółowe dane dotyczące nowoczesnego wyposażenia montowanego we flagowej limuzynie niemieckiego koncernu.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wprawdzie oficjalna premiera nowego Mercedesa klasy S jeszcze nie nastąpiła, a w sieci nie ujawniono żadnych przełomowych zdjęć szpiegowskich, a już poznaliśmy szczegółowe dane dotyczące nowoczesnego wyposażenia montowanego we flagowej limuzynie niemieckiego koncernu.

W aucie pojawi się nowa generacja systemu Distronic Plus, czyli aktywnego tempomatu, który będzie współpracował z asystentem jazdy Steering Assist. Ten z kolei automatycznie rozpoznaje, kiedy kierowca zdejmie dłonie z kierownicy i utrzymuje auto w linii prostej. Całość ma działać w przedziale pomiędzy prędkościami 30-199 km/h, a więc dość spory zakres.

Obraz

Krótko mówiąc, auto będzie samo przyspieszało, zwalniało oraz utrzymywało odpowiedni tor jazdy. Ponadto nowa klasa S zostanie wyposażona w system awaryjnego hamowania, który rozpoznaje zagrożenia w ruchu drogowym i jeśli kierowca sam nie zareaguje, to do prędkości 72 km/h auto samoczynnie zahamuje, by uniknąć kolizji.

Pojawi się także funkcja czytania znaków rozpoznająca ograniczenia prędkości, zmiany w pasach jazdy (zwężenia itp.) oraz zakazy wjazdu. Mało tego, auto nieustannie ma monitorować zachowanie kierowcy, badając stan jego zmęczenia w zakresie prędkości 59-199 km/h. Coś jeszcze?

Obraz

Tak, nowe auto ma samo parkować, jednak to nie jest niczym nowym. Ciekawostką będzie system monitorujący przestrzeń za pojazdem, który pilnuje, by nic nie wjechało w tył flagowego Mercedesa. Jeśli jakieś auto podjeżdża do tylnego zderzaka ze zbyt dużą prędkością, Mercedes włączy światła awaryjne, a po ewentualnym uderzeniu automatycznie zablokowane zostaną hamulce, by np. w korku nie uderzyć w kolejny pojazd.

Szkoda tylko, że auto samo nie zarobi na swój zakup, wtedy byłoby już idealnie. Ciągle jednak trudno pozbyć się pytania - skoro klasa S będzie aż tak "inteligentna", to jaką rolę ma odgrywać kierowca?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł