Nowy Mercedes klasy S - technologia w służbie lenistwu?

Wprawdzie oficjalna premiera nowego Mercedesa klasy S jeszcze nie nastąpiła, a w sieci nie ujawniono żadnych przełomowych zdjęć szpiegowskich, a już poznaliśmy szczegółowe dane dotyczące nowoczesnego wyposażenia montowanego we flagowej limuzynie niemieckiego koncernu.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wprawdzie oficjalna premiera nowego Mercedesa klasy S jeszcze nie nastąpiła, a w sieci nie ujawniono żadnych przełomowych zdjęć szpiegowskich, a już poznaliśmy szczegółowe dane dotyczące nowoczesnego wyposażenia montowanego we flagowej limuzynie niemieckiego koncernu.

W aucie pojawi się nowa generacja systemu Distronic Plus, czyli aktywnego tempomatu, który będzie współpracował z asystentem jazdy Steering Assist. Ten z kolei automatycznie rozpoznaje, kiedy kierowca zdejmie dłonie z kierownicy i utrzymuje auto w linii prostej. Całość ma działać w przedziale pomiędzy prędkościami 30-199 km/h, a więc dość spory zakres.

Obraz

Krótko mówiąc, auto będzie samo przyspieszało, zwalniało oraz utrzymywało odpowiedni tor jazdy. Ponadto nowa klasa S zostanie wyposażona w system awaryjnego hamowania, który rozpoznaje zagrożenia w ruchu drogowym i jeśli kierowca sam nie zareaguje, to do prędkości 72 km/h auto samoczynnie zahamuje, by uniknąć kolizji.

Pojawi się także funkcja czytania znaków rozpoznająca ograniczenia prędkości, zmiany w pasach jazdy (zwężenia itp.) oraz zakazy wjazdu. Mało tego, auto nieustannie ma monitorować zachowanie kierowcy, badając stan jego zmęczenia w zakresie prędkości 59-199 km/h. Coś jeszcze?

Obraz

Tak, nowe auto ma samo parkować, jednak to nie jest niczym nowym. Ciekawostką będzie system monitorujący przestrzeń za pojazdem, który pilnuje, by nic nie wjechało w tył flagowego Mercedesa. Jeśli jakieś auto podjeżdża do tylnego zderzaka ze zbyt dużą prędkością, Mercedes włączy światła awaryjne, a po ewentualnym uderzeniu automatycznie zablokowane zostaną hamulce, by np. w korku nie uderzyć w kolejny pojazd.

Szkoda tylko, że auto samo nie zarobi na swój zakup, wtedy byłoby już idealnie. Ciągle jednak trudno pozbyć się pytania - skoro klasa S będzie aż tak "inteligentna", to jaką rolę ma odgrywać kierowca?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów