WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Nowy Mercedes-AMG GLE 63 4Matic+ i GLS 63 4Matic +. Prawdziwa ostra jazda bez trzymanki

Mercedes zaprezentował na targach w Los Angeles topowe odmiany swoich największych SUV-ów: GLE oraz GLS. O ile w pierwszym z nich przewidziano 2 stopnie wtajemniczenia – 63 i 63 S, o tyle drugi występuje tylko w jednej odmianie. Oba modele są miękkimi hybrydami, napędzanymi przez 4-litrowe V8-ki, które mogą być wspomagane przez 48-woltowy układ dodatkowymi 22 KM.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Filip Buliński

Mercedes-AMG GLE 63/63 S 4 Matic+

Zacznijmy od mniejszego. Z zewnątrz GLE 63 i 63 S otrzymały wszystkie charakterystyczne dla AMG cechy – chromowane pionowe listwy na atrapie chłodnicy, poszerzone nadkola, zmodyfikowany przedni zderzak, maskę z wyraźnymi przetłoczeniami, dokładki progów, subtelny dyfuzor z tyłu, poczwórną końcówkę wydechu oraz specjalne felgi o rozmiarze od 20 do 22 cali.

Środek również nie odstaje od tego, co znamy z AMG. Dużo chromu i skóry, nieco metali szlachetnych i drewna (w zależności od konfiguracji) i wielki poziomy tablet, który służy za tablicę zegarów oraz środkowy ekran multimedialny. Do tego kubełkowe fotele sportowe oraz kierownica lekko ścięta od dołu i z pionowym paskiem na godzinie 12.

Nowy GLE 63/63 S 4Matic+ będzie miękka hybrydą z 48-woltowym układem
Nowy GLE 63/63 S 4Matic+ będzie miękka hybrydą z 48-woltowym układem © fot. mat. prasowe

Przejdźmy więc do bardziej ekscytujących rzeczy. Po naciśnięciu przycisku, do życia budzi się 8 cylindrów z podwójnym doładowaniem, gotowe rozszarpać każdego, kto tylko wejdzie im w paradę. Z 4 litrów objętości skokowej inżynierowie z Affalterbach wycisnęli 571, a wersji 63 S, aż 612 KM. Oba auta są miękkimi hybrydami i dysponują 48-woltowym układem elektrycznym, który wspiera alternator, rozrusznik, system odłączania cylindrów, tryb żeglowania, system start-stop, a także elektroniczny układ stabilizacji nadwozia.

W przypadku mało ekologicznej jazdy i wykorzystania pełnego potencjału, EQ Boost zapewni dodatkowe 22 KM. Podstawowy GLE 63 generuje 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy mocniejszy S – aż 850 Nm. Przyspieszenie do setki trwa kolejno 4 i 3,8 sekundy, a maksymalnie można nimi pędzić 250 (z pakietem AMG Drivers package – 280) i 280 km/h.

Z 4-litrowej, podwójnie doładowanej V8-ki, inżynierowie wycisnęli 571, a w wersji S - 612 KM.
Z 4-litrowej, podwójnie doładowanej V8-ki, inżynierowie wycisnęli 571, a w wersji S - 612 KM. © fot. mat. prasowe

Poza Comfort, Sport i Sport+, do dyspozycji kierowcy są także tryby Sand i Trail, które dostosowują silnik, skrzynię biegów, zawieszenie i układ kierowniczy do oczekiwanych parametrów. Dla prawdziwych twardzieli, w 63 S przewidziany został jeszcze tryb Race. Napęd rozkładany jest między przednią i tylną oś, a w odpowiednim rozdziale mocy pomaga elektronicznie sterowana blokada dyferencjału.

Na pokładzie znalazła się 9-biegowa skrzynia automatyczna Speedshift TCT, z funkcją międzygazu, która poza lepszym dopasowaniem obrotów do wybranego przełożenia, zadba także o nasze doznania słuchowe. Nowe oprogramowanie pozwoliło na skrócenie czasu zmiany biegów, a dodatkowa modyfikacja budowy skrzyni zaowocowała niższą masą podzespołu.

W środku zastosowano luksusowe materiały, ale nie zapomniano o sportowych akcentach.
W środku zastosowano luksusowe materiały, ale nie zapomniano o sportowych akcentach. © fot. mat. prasowe

Nie mogło także zabraknąć pneumatycznego zawieszenia o 3 stopniach twardości, z możliwością regulacji prześwitu i z adaptacyjnymi amortyzatorami. Natomiast o odpowiednio szybkie zatrzymanie topowych GLE, dbają tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm z przodu i 370 mm z tyłu, z 6-tłoczkowymi zaciskami. Na zamówienie dostępny będzie karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy.

Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+

Czas na flagowego GLS-a 63 4Matic+. Rzecz w tym, że pod względem podzespołów jest bardzo podobny do GLE. Występuje tylko z 612-konnym 4.0 V8 Biturbo, osiąga 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz również dysponuje 48-woltowym układem, który zapewnia dodatkowe 22 KM w razie potrzeby.

7-osobowy GLS 63 4Matic+ może pędzić nawet 280 km/h z pakietem AMG Driver's Package
7-osobowy GLS 63 4Matic+ może pędzić nawet 280 km/h z pakietem AMG Driver's Package © fot. mat. prasowe

Jest nieco większy, a co za tym idzie, także cięższy, dlatego przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Za sprawą dodatkowo płatnego pakietu AMG Driver’s Package, 7 osób na pokładzie GLS 63 4Matic+ może gnać aż 280 km/h.

Podobnie jak w GLE, tu również zastosowano pneumatycznie zawieszenie z regulacją wysokości i twardości oraz elektronicznie sterowane stabilizatory, które zapewnią temu arcymocnemu kolosowi pewne prowadzenie na szybko pokonywanych szykanach.

Wnętrze typowe dla Mercedes-AMG - dużo chromu i skóry, duży tablet i wyprofilowana kierownica.
Wnętrze typowe dla Mercedes-AMG - dużo chromu i skóry, duży tablet i wyprofilowana kierownica. © fot. mat. prasowe

Z zewnątrz przewidziano chromowane, pionowe listwy na przednim grillu, specjalne zderzaki, tylny dyfuzor, maskę z większymi przetłoczeniami oraz LED-owe reflektory Multibeam. Podstawowa wersja zawiera 21-calowe felgi, zaś za dopłatą dostępne będą również obręcze aż 23-calowe.

Wnętrze obejmuje także dużą ilość chromu i skóry, w zależności od wyposażenia drewno i metale szlachetne oraz dużo elektroniki z wielkim tabletem włącznie. Tu również przewidziano kierownicę ze ściętym dołem, oraz paskiem na godzinie 12.

Z tyłu jedynie dyfuzor i 4 końcówki wydechu zdradzają dziki charakter GLS-a.
Z tyłu jedynie dyfuzor i 4 końcówki wydechu zdradzają dziki charakter GLS-a. © fot. mat. prasowe

Nie wiadomo na razie ani kiedy wyroby z Affalterbach wyjadą na ulicę, ani ile będą kosztować. Na chwilę obecną, najdroższy GLE (AMG 53 4Matic+) zaczyna się od 383 tys. zł, natomiast GLS (400d) – 418,2 tys. zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/32] Źródło zdjęć: |
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"