Nowy Land Rover Defender otrzyma pneumatyczne zawieszenie

Land Rover Defender to jedna z największych legend motoryzacji. Pierwsza generacja była produkowana przez kilka dekad, a już niebawem doczekamy się jej następcy. Do premiery pozostało niewiele czasu i choć auto nie zadebiutowało jeszcze oficjalnie, wiemy o nim już całkiem sporo.

Zakamuflowany egzemplarz testowy w swoim żywiole.Zakamuflowany egzemplarz testowy w swoim żywiole.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Andy Deeks, szef działu odpowiadającego za trwałość i niezawodność nowego Defendera, zdradził magazynowi Autocar kilka szczegółów technicznych, które mogą zaskoczyć tradycjonalistów. Jak się okazuje, najnowsze wcielenie brytyjskiej terenówki będzie oferowane z pneumatycznym zawieszeniem, tak szeroko stosowanym w luksusowych SUV-ach, wliczając w to oczywiście Range Rovera.

Puryści nie mają jednak powodów do zmartwień. Nie będzie to bowiem jedyna dostępna opcja. Na rynek trafią także wersje z klasycznym podwoziem, które powinno znacznie lepiej sprawdzać się w najtrudniejszych warunkach. W końcu prostota i wytrzymałość były największymi zaletami poprzednika.

Te cechy powinny wyróżniać także najnowszą konstrukcję. Podzespoły zawieszenia zostaną bowiem znacząco wzmocnione. To samo tyczy się wszystkich śrub zastosowanych w konstrukcji, która z kolei zostanie oparta na aluminiowej płycie D7U. Auto ma być na razie dostępne w dwóch wersjach nadwozia - trzydrziowej 90 oraz pięciodrzwiowej 110. Niewykluczone, że kiedyś do oferty dołączy także dłuższy wariant 130.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jeśli chodzi o nowości - znamy także rozmiary kół. Standardowo Defender będzie wyjeżdżał z fabryki na 18-calowym zestawie. W niektórych, bardziej terenowych odmianach, dostępne będą także koła o średnicy 22 cali. Debiut nowego Land Rovera poprzedzony jest setkami rygorystycznych testów. Egzemplarze przedprodukcyjne pokonały już 1,2 mln kilometrów w najtrudniejszych warunkach, co pozwala sądzić, że nowa odsłona legendy sprosta oczekiwaniom klientów.

Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯