Nowe Renault Clio R.S. z silnikiem turbo i dwusprzęgłową skrzynią biegów [Paryż 2012]

Renault Clio IV R.S. to kolejny model poświęcony na ołtarzu downsizingu. Zamiast znanego z poprzednika wolnossącego silnika o pojemności 2,0 l, hot-hatch będzie miał pod maską jednostkę 1,6 turbo. Moc pozostała bez zmian – 200 KM.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Renault Clio III R.S., czyli poprzednik właśnie pokazanego modelu, to samochód dość surowy i zrobionym w starym stylu. Jest napędzany motorem 2,0 bez żadnego doładowania, sprzężonym z 6-biegową skrzynią manualną. Sam miałem niegdyś okazję w ciągu jednego tygodnia porównać francuski model z Seatem Ibizą Cuprą.

Obraz

Hiszpański model był dużo bardziej cywilizowany, miększy i łatwiejszy w użytkowaniu na co dzień. Clio trzeba było trzymać krótko i kręcić wysoko, dużo zależało w nim od kierowcy. Wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka był tym, co wyróżniało R.S. na tle takich aut, jak wspomniana Cupra, Volkswagen Polo GTI czy Abarth Punto.

W przypadku modelu Clio IV R.S., Renault zrezygnowało jednak z silnika 2,0 na rzecz 1,6 turbo. Zastąpiło też manualną przekładnię nową, dwusprzęgłową, 6-stopniową skrzynią EDC (Efficient Double Clutch).

Francuskie auto ma taką samą moc maksymalną jak poprzednik, z tą różnicą, że teraz 200 KM osiąga przy 6000, a nie 7100 obr./min. O 25 Nm wzrósł za to maksymalny moment obrotowy, który wynosi teraz 240 Nm (w zakresie od 1750 do 5600 obr./min).

Motor 1,6 powstał przy współudziale Renault Sport, które przy jego konstruowaniu wykorzystało doświadczenia z Formuły 1. Silnik ma popychacze z powłoką DLC (Diamond Like Carbon) i podwójny regulator wałka rozrządu (VVT).

Renault Clio IV R.S. jest wyposażone w system RS Drive, pozwalający zmieniać charakterystykę pracy skrzyni biegów i silnika, reakcję ESP, ustawienie układu kierowniczego oraz czułość pedału gazu. Ma 3 tryby pracy: Normal, Sport i Race. W tym ostatnim zmiana biegów odbywa się w czasie zaledwie 150 milisekund. Niestety, póki co Renault nie podało informacji na temat osiągów auta.

Najmłodsze dziecko Renault Sport ma z przodu tarcze hamulcowe w rozmiarze 320 mm, czyli o 8 mm większe niż Clio III. Nie wiemy jakich rozmiarów są tylne tarcze. Wiemy za to, że do wyboru będą dwa rodzaje zawieszenia: Sport oraz Cup (o 15 % sztywniejsze i obniżone o 5 mm w stosunku do Sport).

Obraz

Przejdźmy do karoserii, która w klasie hot-hatch jest przecież bardzo ważna. Clio R.S. w stosunku do standardowego modelu ma zmienioną atrapę chłodnicy oraz dodatkowe nakładki na progach. Zderzak przedni ma duże wloty powietrza i tzw. listwę F1.

Auto jest wyposażone w światła do jazdy dziennej LED. Renault może jeździć na 17-calowych kołach, w opcji dostępne będą też 18- calowe. Spojler dachowy i dyfuzor odpowiadają odpowiednio za 20 i 80 % dodatkowego docisku.

Obraz

W środku znajdziemy aluminiowe pedały, kubełkowe fotele pokryte skórą i trochę czerwonych detali. Przy wielofunkcyjnej kierownicy zamontowano łopatki do zmiany biegów.

W serii Renault Clio IV R.S. ma mieć m.in. system multimedialny R-Link, nawigację z ekranem dotykowym, radio samochodowe Bluetooth® z portem USB i kartę Hands Free. W opcji będą czujniki parkowania z kamerą cofania czy automatyczna klimatyzacja.

[aktualizacja 28 września]

Najnowsze zdjęcia mocnego Clio wprost z Paryża!

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |

Źródło: Renault

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀