Nowe Renault Clio R.S. z silnikiem turbo i dwusprzęgłową skrzynią biegów [Paryż 2012]

Renault Clio IV R.S. to kolejny model poświęcony na ołtarzu downsizingu. Zamiast znanego z poprzednika wolnossącego silnika o pojemności 2,0 l, hot-hatch będzie miał pod maską jednostkę 1,6 turbo. Moc pozostała bez zmian – 200 KM.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Renault Clio III R.S., czyli poprzednik właśnie pokazanego modelu, to samochód dość surowy i zrobionym w starym stylu. Jest napędzany motorem 2,0 bez żadnego doładowania, sprzężonym z 6-biegową skrzynią manualną. Sam miałem niegdyś okazję w ciągu jednego tygodnia porównać francuski model z Seatem Ibizą Cuprą.

Obraz

Hiszpański model był dużo bardziej cywilizowany, miększy i łatwiejszy w użytkowaniu na co dzień. Clio trzeba było trzymać krótko i kręcić wysoko, dużo zależało w nim od kierowcy. Wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka był tym, co wyróżniało R.S. na tle takich aut, jak wspomniana Cupra, Volkswagen Polo GTI czy Abarth Punto.

W przypadku modelu Clio IV R.S., Renault zrezygnowało jednak z silnika 2,0 na rzecz 1,6 turbo. Zastąpiło też manualną przekładnię nową, dwusprzęgłową, 6-stopniową skrzynią EDC (Efficient Double Clutch).

Francuskie auto ma taką samą moc maksymalną jak poprzednik, z tą różnicą, że teraz 200 KM osiąga przy 6000, a nie 7100 obr./min. O 25 Nm wzrósł za to maksymalny moment obrotowy, który wynosi teraz 240 Nm (w zakresie od 1750 do 5600 obr./min).

Motor 1,6 powstał przy współudziale Renault Sport, które przy jego konstruowaniu wykorzystało doświadczenia z Formuły 1. Silnik ma popychacze z powłoką DLC (Diamond Like Carbon) i podwójny regulator wałka rozrządu (VVT).

Renault Clio IV R.S. jest wyposażone w system RS Drive, pozwalający zmieniać charakterystykę pracy skrzyni biegów i silnika, reakcję ESP, ustawienie układu kierowniczego oraz czułość pedału gazu. Ma 3 tryby pracy: Normal, Sport i Race. W tym ostatnim zmiana biegów odbywa się w czasie zaledwie 150 milisekund. Niestety, póki co Renault nie podało informacji na temat osiągów auta.

Najmłodsze dziecko Renault Sport ma z przodu tarcze hamulcowe w rozmiarze 320 mm, czyli o 8 mm większe niż Clio III. Nie wiemy jakich rozmiarów są tylne tarcze. Wiemy za to, że do wyboru będą dwa rodzaje zawieszenia: Sport oraz Cup (o 15 % sztywniejsze i obniżone o 5 mm w stosunku do Sport).

Obraz

Przejdźmy do karoserii, która w klasie hot-hatch jest przecież bardzo ważna. Clio R.S. w stosunku do standardowego modelu ma zmienioną atrapę chłodnicy oraz dodatkowe nakładki na progach. Zderzak przedni ma duże wloty powietrza i tzw. listwę F1.

Auto jest wyposażone w światła do jazdy dziennej LED. Renault może jeździć na 17-calowych kołach, w opcji dostępne będą też 18- calowe. Spojler dachowy i dyfuzor odpowiadają odpowiednio za 20 i 80 % dodatkowego docisku.

Obraz

W środku znajdziemy aluminiowe pedały, kubełkowe fotele pokryte skórą i trochę czerwonych detali. Przy wielofunkcyjnej kierownicy zamontowano łopatki do zmiany biegów.

W serii Renault Clio IV R.S. ma mieć m.in. system multimedialny R-Link, nawigację z ekranem dotykowym, radio samochodowe Bluetooth® z portem USB i kartę Hands Free. W opcji będą czujniki parkowania z kamerą cofania czy automatyczna klimatyzacja.

[aktualizacja 28 września]

Najnowsze zdjęcia mocnego Clio wprost z Paryża!

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |

Źródło: Renault

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł