Volkswagen Polo GTI - nareszcie w Polsce! [cennik]

To wszystko trwało stanowczo za długo. Zachodnia prasa testowała auto z każdej możliwej strony, a kiedy wreszcie jakaś polska redakcja dostała w swoje ręce Polo GTI, nikt nie był w stanie podać jego ceny w złotówkach. Volkswagen zrobił nam jednak prezent świąteczny i opublikował cennik drapieżnej odmiany miejskiego wilczka.

Volkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTI
Bartosz Pokrzywiński

To wszystko trwało stanowczo za długo. Zachodnia prasa testowała auto z każdej możliwej strony, a kiedy wreszcie jakaś polska redakcja dostała w swoje ręce Polo GTI, nikt nie był w stanie podać jego ceny w złotówkach. Volkswagen zrobił nam jednak prezent świąteczny i opublikował cennik drapieżnej odmiany miejskiego wilczka.

Kilka dni w konfiguratorze na polskiej stronie Volkswagena pojawiło się wreszcie Polo GTI. Do tej pory najmocniejszą odmianą auta były 105-konne: 1,2 TSI oraz 1,6 TDI z DSG, których ceny, w wersji z nadwoziem 3-drzwiowym, kształtują się w granicach 63 000 zł. Są one dość drogie, ale w miarę ekonomiczne, a także obie zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 9-10 s i prędkość maksymalną 190 km/h.

Osoby poszukujące sportowych emocji i chcące za naprawdę rozsądne pieniądze kupić szybkie i małe, ale sprawiające masę frajdy z jazdy auto, powinny zainteresować się odmianą GTI. Pod maską auta pracuje jednostka 1,4 TSI o mocy 180 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. W przeciwieństwie do większego Golfa GTI, w przypadku Polo nie można wybrać 6-biegowej manualnej przekładni, mały hot hatch oferowany jest wyłącznie z 7-biegową skrzynią DSG.

Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI

Połączenie jednostki z tą przekładnią sprawia, że ważące 1269 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s, a więc w dokładnie takim samym czasie jak Golf GTI. Prędkość maksymalna Polo wynosi natomiast 229 km/h, odrobinę mniej od większego brata.

Za 3-drzwiową odmianę Polo trzeba zapłacić 76 390 zł, podczas gdy wersja z 5-drzwiowym nadwoziem kosztuje 77 520 zł. Wydaje się, że to całkiem sporo, w praktyce jednak Golf GTI z przekładnią DSG kosztuje 112 690 zł, o prawie 8000 zł więcej od wersji z manualną skrzynią. Spora różnica.

W wyposażeniu standardowym Volkswagen oferuje m.in. multifunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, czujnik kontroli ciśnienia w oponach, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, radio z 4 głośnikami i odtwarzaczem MP3, elektrycznie sterowane szyby i 17-calowe obręcze.

Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI

Spośród listy wyposażenia opcjonalnego warto zwrócić uwagę na takie pozycje jak np. Pakiet Drogowy, w ramach którego za 1120 zł Volkswagen zamontuje do auta czujniki parkowania oraz tempomat. Warto zainwestować 2720 zł w reflektory Bi-ksenonowe, 1510 zł w podgrzewane fotele przednie, 520 zł w gniazdo multimedialne Media-IN. Co ciekawe, Volkswagen oferuje tylko jeden system nawigacji - RNS 310, który kosztuje 2260 zł + 770 zł za system radiowy RCD.

W zależności od wersji nadwoziowej, naprawdę nieźle wyposażone Polo GTI będzie kosztowało około 80 000 - 85 000 zł. Teraz wystarczy zastanowić się jakie auto zagwarantuje nam takie osiągi oraz wymiary i praktyczność hatchbacka za porównywalne pieniądze.

  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
[1/13] Volkswagen Polo GTI Źródło zdjęć: |

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł