Volkswagen Polo GTI - nareszcie w Polsce! [cennik]

To wszystko trwało stanowczo za długo. Zachodnia prasa testowała auto z każdej możliwej strony, a kiedy wreszcie jakaś polska redakcja dostała w swoje ręce Polo GTI, nikt nie był w stanie podać jego ceny w złotówkach. Volkswagen zrobił nam jednak prezent świąteczny i opublikował cennik drapieżnej odmiany miejskiego wilczka.

Volkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTI
Bartosz Pokrzywiński

To wszystko trwało stanowczo za długo. Zachodnia prasa testowała auto z każdej możliwej strony, a kiedy wreszcie jakaś polska redakcja dostała w swoje ręce Polo GTI, nikt nie był w stanie podać jego ceny w złotówkach. Volkswagen zrobił nam jednak prezent świąteczny i opublikował cennik drapieżnej odmiany miejskiego wilczka.

Kilka dni w konfiguratorze na polskiej stronie Volkswagena pojawiło się wreszcie Polo GTI. Do tej pory najmocniejszą odmianą auta były 105-konne: 1,2 TSI oraz 1,6 TDI z DSG, których ceny, w wersji z nadwoziem 3-drzwiowym, kształtują się w granicach 63 000 zł. Są one dość drogie, ale w miarę ekonomiczne, a także obie zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 9-10 s i prędkość maksymalną 190 km/h.

Osoby poszukujące sportowych emocji i chcące za naprawdę rozsądne pieniądze kupić szybkie i małe, ale sprawiające masę frajdy z jazdy auto, powinny zainteresować się odmianą GTI. Pod maską auta pracuje jednostka 1,4 TSI o mocy 180 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. W przeciwieństwie do większego Golfa GTI, w przypadku Polo nie można wybrać 6-biegowej manualnej przekładni, mały hot hatch oferowany jest wyłącznie z 7-biegową skrzynią DSG.

Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI

Połączenie jednostki z tą przekładnią sprawia, że ważące 1269 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s, a więc w dokładnie takim samym czasie jak Golf GTI. Prędkość maksymalna Polo wynosi natomiast 229 km/h, odrobinę mniej od większego brata.

Za 3-drzwiową odmianę Polo trzeba zapłacić 76 390 zł, podczas gdy wersja z 5-drzwiowym nadwoziem kosztuje 77 520 zł. Wydaje się, że to całkiem sporo, w praktyce jednak Golf GTI z przekładnią DSG kosztuje 112 690 zł, o prawie 8000 zł więcej od wersji z manualną skrzynią. Spora różnica.

W wyposażeniu standardowym Volkswagen oferuje m.in. multifunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, czujnik kontroli ciśnienia w oponach, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, radio z 4 głośnikami i odtwarzaczem MP3, elektrycznie sterowane szyby i 17-calowe obręcze.

Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI

Spośród listy wyposażenia opcjonalnego warto zwrócić uwagę na takie pozycje jak np. Pakiet Drogowy, w ramach którego za 1120 zł Volkswagen zamontuje do auta czujniki parkowania oraz tempomat. Warto zainwestować 2720 zł w reflektory Bi-ksenonowe, 1510 zł w podgrzewane fotele przednie, 520 zł w gniazdo multimedialne Media-IN. Co ciekawe, Volkswagen oferuje tylko jeden system nawigacji - RNS 310, który kosztuje 2260 zł + 770 zł za system radiowy RCD.

W zależności od wersji nadwoziowej, naprawdę nieźle wyposażone Polo GTI będzie kosztowało około 80 000 - 85 000 zł. Teraz wystarczy zastanowić się jakie auto zagwarantuje nam takie osiągi oraz wymiary i praktyczność hatchbacka za porównywalne pieniądze.

  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
  • Volkswagen Polo GTI
[1/13] Volkswagen Polo GTI Źródło zdjęć: |

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów