Volkswagen Polo GTI - nareszcie w Polsce! [cennik]
To wszystko trwało stanowczo za długo. Zachodnia prasa testowała auto z każdej możliwej strony, a kiedy wreszcie jakaś polska redakcja dostała w swoje ręce Polo GTI, nikt nie był w stanie podać jego ceny w złotówkach. Volkswagen zrobił nam jednak prezent świąteczny i opublikował cennik drapieżnej odmiany miejskiego wilczka.
25.12.2011 | aktual.: 12.10.2022 13:01
To wszystko trwało stanowczo za długo. Zachodnia prasa testowała auto z każdej możliwej strony, a kiedy wreszcie jakaś polska redakcja dostała w swoje ręce Polo GTI, nikt nie był w stanie podać jego ceny w złotówkach. Volkswagen zrobił nam jednak prezent świąteczny i opublikował cennik drapieżnej odmiany miejskiego wilczka.
Kilka dni w konfiguratorze na polskiej stronie Volkswagena pojawiło się wreszcie Polo GTI. Do tej pory najmocniejszą odmianą auta były 105-konne: 1,2 TSI oraz 1,6 TDI z DSG, których ceny, w wersji z nadwoziem 3-drzwiowym, kształtują się w granicach 63 000 zł. Są one dość drogie, ale w miarę ekonomiczne, a także obie zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 9-10 s i prędkość maksymalną 190 km/h.
Osoby poszukujące sportowych emocji i chcące za naprawdę rozsądne pieniądze kupić szybkie i małe, ale sprawiające masę frajdy z jazdy auto, powinny zainteresować się odmianą GTI. Pod maską auta pracuje jednostka 1,4 TSI o mocy 180 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. W przeciwieństwie do większego Golfa GTI, w przypadku Polo nie można wybrać 6-biegowej manualnej przekładni, mały hot hatch oferowany jest wyłącznie z 7-biegową skrzynią DSG.
Połączenie jednostki z tą przekładnią sprawia, że ważące 1269 kg auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s, a więc w dokładnie takim samym czasie jak Golf GTI. Prędkość maksymalna Polo wynosi natomiast 229 km/h, odrobinę mniej od większego brata.
Za 3-drzwiową odmianę Polo trzeba zapłacić 76 390 zł, podczas gdy wersja z 5-drzwiowym nadwoziem kosztuje 77 520 zł. Wydaje się, że to całkiem sporo, w praktyce jednak Golf GTI z przekładnią DSG kosztuje 112 690 zł, o prawie 8000 zł więcej od wersji z manualną skrzynią. Spora różnica.
W wyposażeniu standardowym Volkswagen oferuje m.in. multifunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, czujnik kontroli ciśnienia w oponach, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, radio z 4 głośnikami i odtwarzaczem MP3, elektrycznie sterowane szyby i 17-calowe obręcze.
Spośród listy wyposażenia opcjonalnego warto zwrócić uwagę na takie pozycje jak np. Pakiet Drogowy, w ramach którego za 1120 zł Volkswagen zamontuje do auta czujniki parkowania oraz tempomat. Warto zainwestować 2720 zł w reflektory Bi-ksenonowe, 1510 zł w podgrzewane fotele przednie, 520 zł w gniazdo multimedialne Media-IN. Co ciekawe, Volkswagen oferuje tylko jeden system nawigacji - RNS 310, który kosztuje 2260 zł + 770 zł za system radiowy RCD.
W zależności od wersji nadwoziowej, naprawdę nieźle wyposażone Polo GTI będzie kosztowało około 80 000 - 85 000 zł. Teraz wystarczy zastanowić się jakie auto zagwarantuje nam takie osiągi oraz wymiary i praktyczność hatchbacka za porównywalne pieniądze.
Źródło: Volkswagen