Niemcy w kryzysie? Volkswagen uważa, że wcale nie trzeba bić na alarm

Niemiecka gospodarka, w tym również branża motoryzacyjna, znalazła się w tym roku na zakręcie. Dyrektor finansowy Grupy Volkswagen twierdzi jednak, że sytuacja jest o wiele lepsza, niż mogą na to wskazywać statystyki.

Volkswagen Golf GTI 380Volkswagen Golf GTI 380
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Nastroje w Niemczech w kontekście stanu tamtejszej gospodarki nie są obecnie najlepsze. Według danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) nasi zachodni sąsiedzi będą w 2023 r. jedynym obok Argentyny państwem grupy G20, którego gospodarka się skurczy. Na obecne problemy składa się wiele czynników — od demografii, przez kryzys energetyczny, po problemy z wymianą handlową z Chinami.

Ponure nastroje tyczą się również niemieckiej motoryzacji. Bardzo ważne dla marek z Niemiec targi IAA Mobility w Monachium zawsze były ich bastionem. Tymczasem pierwszoplanową rolę tym razem odgrywali producenci właśnie z Państwa Środka. Był to nie tylko wizerunkowy cios w gigantów, ale również sygnał, że obraz europejskiego rynku ulega właśnie drastycznej zmianie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

VW Caddy kosztuje tyle co kawalerka! A może w nim zamieszkać?

Problemy finansowe ma Volkswagen, który obecnie szuka oszczędności i szans na zwiększenie swojej rentowności w wielu różnych miejscach. Tymczasem jednak w rozmowie z Bloombergiem kompletnie inną perspektywę maluje przed nami dyrektor finansowy grupy Volkswagena, Arno Antlitz. Uważa on, że sytuacja niemieckiej branży, a także gospodarki samych Niemiec, jest o wiele lepsza, niż może się to wydawać na pierwszy rzut oka.

Nastroje są gorsze niż rzeczywista sytuacja. Mamy w Niemczech dobrze wykształconych pracowników, technologiczne i innowacyjne przewagi, a także silny sektor małych przedsiębiorstw. [Jako Volkswagen] mamy też świetne produkty. By jednak pozostać konkurencyjnymi jako firma w Niemczech i Europie, musimy odrobić pracę domową w kontekście kosztów.

Arno Antlitz
dyrektor finansowy grupy Volkswagena
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀